اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تولیت آستان قدس در جمع زوج های دانشجوی طرح همسفر تا بهشت: آرامش در زندگی انسان در پرتو انتخاب شایسته است/ تشکر از نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها

کد خبر : 14961

یکی از رموز سلامت در زندگی، ازدواج صحیح و مبتنی بر انتخاب شایسته است.
دهمین کاروان ازدواج های دانشجویی طرح ملی همسفر تا بهشت در رواق دار الزهرای حرم رضوی پای صحبت تولیت آستان قدس رضوی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستند. به گزارش صبح مشهد، حجه الاسلام ابراهیم رئیسی ضمن اظهار خرسندی حضور در جمع زوجین دانشجو، گفت: در ذات و وجود هر انسانی، میل به تبعیت و الگو گرفتن و حتی الگو بودن وجود دارد که لازمه آن برخورداری از سلامت نفس بوده و ازدواج صحیح در کسب این سلامت اثر گذار می باشد.
وی افزود: هر انسانی برای طی مسیر صحیح زندگی نیاز به فردی همراز، همدل و همفکر دارد که زوجین با انتخاب شایسته به همدیگر و در مسیر اعتلا کمک شایانی می کنند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان کوتاه خود، از نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها جهت برگزاری طرح ملی همسفر تا بهشت تشکر ویژه ای نمود.
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که دیگر مهمان و سخنران این مراسم بود با اشاره به این که، ازدواج یک میثاق و سند محکم است، گفت: زوجین باید این میثاق را باور داشته باشند و در تمام مراحل زندگی به آن عمل نمایند. وی ازدواج حضرت علی ( ع ) و حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی کاملی برای همه ادوار زندگی دانست و به جوانان توصیه کرد، کتاب بانوی انقلاب که روایتی از خاطرات همسر امام راحل در خصوص ۶۰ سال زندگی مشترک آن بزرگوار می باشد را مطالعه نمایند و ببینند مرحوم امام نه تنها یک سیاستمدار موفق بلکه در زندگی هم به عنوان یک همسر برجسته بودند.
نام نویسی بیش از ۲۰هزار زوج دانشجو در بیست ویکمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی

همچنین و در خبری دیگر، مدیر پذیرش ستاد ازدواج دانشجویی کشور از نام نویسی بیش از ۲۰هزار زوج دانشجو در بیست و یکمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) خبر داد.

دکتر سعید رضایی، مدیر پذیرش ستاد ازدواج دانشجویی کشور در گفت و گو با روابط عمومی این ستاد با اشاره به پایان مهلت نام نویسی در بیست ویکمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: طی حدود دو ماه بازه نام نویسی مراسم ازدواج دانشجویی در سال جاری، بیش از ۲۰هزار و ۶۰۰زوج برای شرکت در این مراسم نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه روند تکمیل مدارک، تأیید ثبت نام و انتخاب کاروان ۱۷هزار و ۱۰۰زوج تاکنون نهایی شده است، افزود: از این تعداد، تاکنون ۶هزار و ۲۵۷ زوج در قالب ۹ کاروان به مشهدالرضا مشرف شده و در مراسم شرکت کرده اند و حدود ۱۱ هزار زوج دیگر نیز تا پایان سال در مراسم حضور می یابند.

رضایی با اشاره به ادامه روند تکمیل مدارک و تأیید ثبت نام دانشجویان متقاضی، خاطرنشان کرد: از میان ۲۰هزار و ۶۰۰زوج ثبت نام کننده در بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی، بیش از ۲۰۰ زوج، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها هستند.

مدیر پذیرش ستاد ازدواج دانشجویی کشور یادآور شد: دهمین کاروان مراسم ازدواج دانشجویی امسال، با بیش از ۸۰۰ زوج امروز وارد مشهدالرضا می شود.

لازم به ذکر است بیست و یکمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سوم بهمن ماه تا پایان سال جاری در مشهدالرضا(ع) برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن