اجتماعیاخبار مهماستانی

معاون دادستان مرکز استان در جمع اعضای انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد مطرح کرد: افزایش اطلاع از قوانین کسب، اثرگذار در کنترل جرایم خواهد بود

کد خبر : 14830

آمارها نشان می دهد بانوان قاعدتا ناخواسته و بدون اطلاع وارد فضاهای مجرمانه و آسیب میشوند و کمتر پیش می آید که سونیت از پیش تعیین شده داشته باشند، که بالا بردن سطح اطلاع بانوان از قوانین مرتبط با حوزه کاری میتواند تاثیرگذار در فرآیند کنترل جرایم باشد.

سومین کارگاه آموزشی نقش زنان در کنترل آسیب های اجتماعی و سلامت با حضور ۶۰۰ فعال بانوی آرایشگر مشهد، در سالن تلاش اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، در این نشست که با استقبال گسترده آرایشگران بانو و همچنین با حضور فرشته سلجوقی مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، رحمتی مشاور فرماندار مشهد و دبیر کمیته امور زنان خانواده، نیکخواه کارشناس اجتماعی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به نقش زنان در کنترل آسیبهای اجتماعی و سلامت گفت: اهمیت و تاثیر نقش زنان در کنترل آسیب های اجتماعی و جرایم یک واقعیت مسلم در جامعه است که می توان با بالا بردن سطح اطلاع بانوان از قوانین مرتبط با حوزه کاری، تاثیرگذاری آن را در فرآیند کنترل جرایم شاهد باشیم.
نیره عابدین زاده افزود:  آمارها نشان می دهد، بانوان قاعدتا ناخواسته و بدون اطلاع وارد فضاهای مجرمانه و آسیب میشوند و کمتر پیش میاید که سونیت از پیش تعیین شده داشته باشند.
وی تصریح کرد : بانوان آرایشگر دو نکته تبیین مصادیق مداخلات در امور پزشکی که جرم بوده و ممکن است توسط برخی آرایشگران انجام شود و همچنین  مصادیق ایراد صدمات بدنی که منجر به دیه میشود و ممکن است توسط آرایشگر صورت گیرد را باید توجه ویژه داشته باشند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به اهمیت توجه به بهداشت در جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار از جمله ایدز و هپاتیت که میتواند مسولیت کیفری هم داشته باشد هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مسولیتهای کیفری ناشی از فیلمبرداری یا عکاسی از حریم خصوص بانوان و لزوم اهمیت به فضای ایمن در محل کسب و عدم تغییر فضای کسب وکار به اقدامات دیگر که میتواند مسولیتهای کیفری و مدنی داشته باشد، باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این همایش، طاهره کاهانى رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد که خود یک فعال اجتماعی، کارآفرین و چهره فرهنگی است، با بیان این که در حال برگزاری سومین کارگاه آموزشی در بحث آسیب های اجتماعی هستیم، افزود: تا کنون بیش از ۲۰۰۰ نفر در این کارگاه ها شرکت داشته اند که امیدوارم حاصل این زحمات، نقش مؤثر و مطلوبى در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقأ سطح زندگی داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن