دانش و فناوریزندگیشهر هوشمند

در راستای تحقق مشهد شهر هوشمند؛ راه‌اندازی سیستم شمارش مسافر در پایانه‌های مسافربری مشهد

کد خبر : 14869

همچنین در حال حاضر ۱۶۵ دوربین جهت نظارت تصویری، مدیریت و نظارت هرچه بهتر و مناسب‌تر در پایانه‌های مسافربری مشهد نصب شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از راه‌اندازی سیستم هوشمند شمارش مسافر در پایانه‌های مسافربری خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، محسن شریعتی در این خصوص بیان کرد: با توجه به اهمیت هوشمندسازی به منظور ارائه خدمات با کیفیت‌ و مطلوب به شهروندان در شهرها، تحقق شعار «مشهد شهر هوشمند» یکی از اولویت‌های شهرداری است.
وی افزود: پایانه‌های مسافربری یکی از پرترددترین نقاط و کانون‌های تجمع شهروندان است لذا ضرروت ارائه خدمات مطلوب در این امکان بسیار مهم است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر در پایانه‌های مسافربری شهر مشهد از سیستم‌های هوشمند مختلفی استفاده می‌شود.
شریعتی با اشاره به راه‌اندازی سیستم شمارش مسافر به عنوان یکی از گام‌های هوشمندسازی در پایانه‌های مسافربری مشهد گفت: در این سیستم توسط دوربین‌های هوشمند که در ابتدا و انتهای هر سالن نصب شده، جمعیت سالن تعداد مسافر ورودی و تعداد مسافر خروجی در روز، هفته، ماه و سال مشخص شده که با این گزارش‌های مدیریتی می‌توان بیشترین خدمت‌رسانی در روزهای متفاوت سال برای مسافران و زائران بارگاه حضرت رضا (ع) را انجام داد.
وی ادامه داد: این سیستم قابلیت نصب به سیستم BMS را داراست که می‌توان توسط آن و با توجه به محاسبه اتوماتیک هر سالن، اتوماتیک اقدام به تنظیم هواسازها و روشنایی هر سالن کرده که بیشترین بهینه‌سازی مصرف انرژی را دارد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۶۵ دوربین جهت نظارت تصویری، مدیریت و نظارت هرچه بهتر و مناسب‌تر در پایانه‌های مسافربری مشهد نصب شده است.
شریعتی افزود: از دیگر سیستم‌های هوشمند استفاده شده در پایانه‌های مسافربری سیستم تشخیص چهره و سیستم پلاک‌خوان است.
وی در خصوص سیستم هوشمند صوت نیز گفت: به کمک این سیستم قابلیت تفکیک پخش خروجی و صوت همزمان وجود دارد به طوری که همزمان می‌توان در چند خروجی متفاوت صدا پخش کرد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد: سیستم اطلاعات جغرافیایی، سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، کنترل درهای مرکزی و حیاتی، راه‌اندازی شبکه کامپیوتری و نصب ۱۴۰ ال ای دی زیرجایگاهی و ۵ ال ای دی اطلاع‌رسانی در سالن‌ها، ۵ نمایشگر استند در ساختمان مرکزی و ۱۰ نمایشگر ال ای دی (تلویزیون شهری) در سمت ورودی و خروجی از دیگر سیستم‌های نصب شده در پایانه‌های مسافربری مشهد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن