اخبار مهماستانیاقتصادی

مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی در گفتگو با صبح مشهد: تامین مالی ۲۴ درصدی پدیده شاندیز از سوی بانک صادرات همه سپرده گذاران میزان تسویه حساب شدند

کد خبر : 14752

مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی از تامین مالی ۲۴ درصدی شرکت پدیده شاندیزاز سوی این بانک خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح مشهد، محمد حسین زارعی با بیان اینکه ۶۰ درصد افراد جامعه در بانک صادرات ایران حساب دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بانک صادرات ایران در خراسان رضوی ۱۸۶ شعبه و ۳۱ باجه دارد که از نظر تعداد شعب و واحد بانکی در بین کلیه بانک ها خصوصی رتبه نخست را داشته و همچنین از نظر سهم در بازار نقدینگی، میان بانک های خصوصی استان رتبه اول و در شبکه بانکی استان اعم از دولتی و خصوصی دومین رتبه دوم را در اختیار دارد.
وی افزود: تاکنون بالغ بر ۷۳ درصد از نقدینگی بانک صادرات خراسان رضوی در اختیار واحدهای اقتصادی، معدنی، صنعتی، کشاورزی، خدمات بازرگانی، ساختمان و مسکن است که از این حیث در میان بانک های تجاری استان رتبه اول در پرداخت تسهیلات توسعه اقتصادی را داراست.
مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش صنعت و معدن یکی از بخش های با مزیت نسبی است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ و در راستای شعار سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، بانک صادرات خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۸۵ هزار فقره تسهیلات جمعا به مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال پرداخت نموده که ۵۵ درصد کل این تسهیلات مربوط به بخش صنعت و معدن با نه هزار و ۲۰۰ فقره به مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
زارعی ادامه داد: بانک صادرات علیرغم اینکه تجاری بوده و بانک تخصصی در حوزه کشاورزی به شمار نمی رود، ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال که حدود ۱۰ درصد کل تسهیلات بوده تا تاریخ ۹۶٫۱۰٫۱۹ به متقاضیان پرداخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن و ساختمان از ابتدای امسال تا کنون نه هزار و ۹۰۰ فقره به مبلغ چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد از کل تسهیلات پرداخت شده، اضافه کرد: در مدت مشابه این رقم در بخش خدمات صنعتی، تولید، فنی و کشاورزی نیز در مجموع ۴۸ هزار و ۲۰۰ فقره به مبلغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۶ درصد کل تسهیلات پرداختی بوده است.
مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی در خصوص سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مانده تسهیلات بانکی در بخش قرض الحسنه، گقت: از ابتدای سال جاری تا کنون بانک صادرات یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده که بیشترین میزان آن مربوط به بخش ازدواج با ۱۰ هزار و ۲۳۳ فقره به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.
زارعی گفت: بانک صادرات خراسان رضوی طی مدت یاد شده همچنین تسهیلاتی به بخش های نوسازی و بهسازی، مسکن روستایی، احداث حمام روستایی، مسکن ویژه خانواده معظم شهدا، زندانیان، اشتعال زایی افراد تحت پوشش کمیته امداد، سیل زدگان و همچنین قطعه سازان خودرو با تایید شرکت ساپکو اعطا کرده است.

۴۰۰ میلیارد ریال پرداختی به پدیده شاندیز
وی متذکر شد: در سال ۹۴ در پی چالش به وجود آمده در موسسات مالی غیرمجاز از جمله میزان، با تدبیر شورای عالی امنیت ملی کشور و مقامات استانی، بانک صادرات ایران در راستای توسعه فعالیت های خود، با انعقاد تفاهم نامه ای در تاریخ ۹۴٫۱۰٫۸ مدیریت ساماندهی سپرده گذاران موسسه منحل شده میزان را بر عهده گرفته و تاکنون ۸۲۴ هزار سپرده این موسسه ساماندهی شده، به طوری که مشکلات عمده سپرده گذاران مرتفع گردیده و دیگر سپرده مشکلدار در این حوزه نداریم.
زارعی تصریح کرد: در راستای رسالت مردمی و اقتصادی بانک صادرات ایران با توجه به مشکل ایجاد شده برای شرکت پدیده شاندیز و توقف پروژه اجرایی مربوطه و نگرانی به وجود آمده برای سهامداران این شرکت، ظرفیت مالی، فنی و مدیریتی بانک صادرات ایران ضمن ساماندهی مشکلات پیشین این شرکت و همچنین به منظور رفع نگرانی سهامداران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همگامی با سیاست های کلان اقتصادی کشور به عنوان بانک پیشرو و با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ضمن مشارکت در کنسرسیوم بانکی با بیشترین سهم مشارکت (۲۴ درصدی) تامین مالی پروژه پدیده شاندیز را بر عهده گرفته است.
وی با بیان اینکه در این مرحله پرداختی بانک صادرات به پدیده ۴۰۰ میلیارد ریال بوده، ادامه داد: خوشبختانه انعقاد قراردادهای مربوط اجرای پروژه بزرگ شرکت پدیده آغاز شده که امیدواریم در چارچوب برنامه های زمانبندی شده و همچنین با حمایت مسوولان عالی استان این پروژه در موعد مقرر به سرانجام مطلوب برسد.

مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی عمدتا بر پایه حمایت از تولید داخلی بوده، گفت: بانک صادرات با وجود اینکه کاملا تجاری است، اما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عمده فعالیت های خود را حوزه توسعه ای گسترش داده و در عرصه های صنعتی و تولیدی حضور پر رنگی داشته است.
زارعی با تاکید بر اینکه بانک صادرات در تمامی حوزه های فعالیت های اقتصادی حضور دارد، اضافه کرد: از زمانی که سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد بانک صادرات همواره آمادگی لازم را جهت اجرایی کردن و تحقق این سیاست ها داشته است.
وی گفت: به موجب امضای تفاهم نامه ای با شرکت اسنوا و گروه انتخاب، افراد می توانند با معرفی گروه انتخاب به شعب بانک صادرات مراجعه و به طور مشخص تسهیلاتی جهت خرید تولیدات داخلی دریافت نمایند.
مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی افزود: بانک صادرات در حوزه فرهنگی نیز امور مهمی در دستور کار دارد که از جمله آن می توان به ۲۴ مدرسه ساخته شده در کشور که یک مدرسه در مشهد است اشاره کرد، همچنین بانک صادرات در حوزه های ورزشی، اجتماعی نیز فعالیت هایی از جمله پشتیبانی از مسابقات تکواندو امیدهای کشور، اهدای لوستر به حرم حضرت امیر المومنین(ع) در نجف اشرف، کمک به زلزله زدگان و … داشته است.

بانک صادرات خراسان رضوی پس از استان تهران رتبه دوم عملیاتی، نقدینگی و تعداد شعب را داراست
زارعی در خصوص جایگاه بانک صادرات خراسان رضوی در میان سایر استان ها نیز گفت: بانک صادرات خراسان رضوی رتبه ممتاز الف از لحاظ حجم عملیاتی را داراست و پس از استان تهران در رتبه دوم فعالیت های عملیاتی، نقدینگی و تعداد شعب قرار دارد.
وی افزود: پول فیزیکی کم کم جایگاه خود را به همراه بانک و اینترنت بانک واگذار می کند که خوشبختانه خراسان رضوی بیشترین سهم را در بحث خودپرداز دارا می باشد.
مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد مردم ایران در بانک صادرات حساب دارند و در خراسان رضوی بیش از پنج میلیون حساب به طور میانگین و به ازای هر شهروند یک حساب بانکی در بانک صادرات دارد که این نشان از اقبال عمومی مردم به بانک صادرات دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن