مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در دیدار پرسنل و جمعی از فرماندهان قرارگاه شمال شرق ارتش با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح شد؛ ارتش در اوج کمال و خودباوری/ خودکفایی و استقلال در ساخت تجهیزات نظامی

کد خبر : 14734

همزمان با ۱۹ بهمن سالروز بیعت انقلابی همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) فرماندهان واحدهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور روز پنجشنبه با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار کردند.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در این دیدار گفت: بیعت همافران با امام خمینی(ره) روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید. امام راحل همافران را جزو لشکر بقیه الله(عج) نامیدند و اصل پیروزی انقلاب از جریان ۱۹ بهمن ۵۷ شروع شد.
وی ادامه داد: بعد از ۳۹ سال از پیروزی انقلاب و در آستانه چهلمین سال که در انسانها زمان پختگی است باید ایمان، توانمندی، ولایی بودن و قدرت ارتش را ارزیابی کنیم. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به کمال خود رسیده و روحیه انقلاب، توان، قدرت و عظمت آن با ارتش زمان شاه قابل مقایسه نیست.

استقلال ارتش در ساخت تجهیزات 
فرمانده قرار گاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم در این دیدار گفت: توان آمادگی و رزمی نیروی زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است.
امیر سرتیپ ۲دوم ستاد رضا آذریان افزود: در رزمایشی که در نخستین روزهای بهمن امسال در جنوب شرق کشور انجام شد ارزیابی آن بهترین بعد از دفاع مقدس بود.
وی با بیان اینکه همه تجهیزات ارتش برای حفظ امنیت و آرامش ملت و پایداری مرزهای کشور است ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی تجهیزات ارتش در وزارت دفاع و سازمانهای ارتش ساخته و عملیاتی می شود و هیچ وابستگی به دیگران نداریم.
این فرمانده ارشد نیروی زمینی گفت: ارتش همیشه گوش به فرمان ولایت بوده است. روز ورود امام خمینی(ره) به ایران نخستین استقبال کنندگان نظامی از ارتش بودند و در جا به جایی امام(ره) به بهشت زهرا هم بالگرد ارتش مورد استفاده قرار گرفت.

ارتش وفادارترین نهاد به انقلاب 
رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق هم در این دیدار گفت: ارتش وفادارترین نهادی بود که پیش از انقلاب و به ویژه در سال ۵۷ نقش تعیین کننده ای در پیروزی انقلاب داشت.
حجت الاسلام عباس مقدسیان با بیان اینکه ارتش در بعد از انقلاب هم در مقابله با منافقین نقش موثری داشت افزود: در دفاع مقدس ۵۰ هزار شهید از نیروهای ارتشی تقدیم انقلاب شد. ارتش بدون هیچ حاشیه سیاسی و اقتصادی علاوه بر بخش نظامی در خدمت رسانی به جامعه هم ایفای نقش می کند که یکی از مهمترین این فعالیتها در چند ماه اخیر حضور در کرمانشاه و کمک به زلزله زدگان بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن