استانیاقتصادی

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی: ۷۲۷ پروژه مخابراتی در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی افتتاح می‌شود

کد خبر : 14584

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب ۷۲۷ پروژه مخابراتی با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، علی کارگزار در نشستی خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در سطح استان ۲۹۸۰ روستا تحت پوشش تلفن همراه هستند که از این تعداد ۱۱۸۳ روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند.
وی افزود: در بخش دیتا ۱۲۸۰۰ دیتای .G داریم که این تعداد ۸۸۰۰ پرت آن فعال شده و در بخش ADSL تعداد ۴۶۸ هزار پرت ساماندهی شده که ۳۶۵ هزار مورد آن فعال شده است؛ همچنین تعداد ۳۴۱۵۰۰۰ مشترک فعال داریم که از این میزان تعداد ۳۴۳۳ مشترک به‌صورت ویژه از خدمات بهره می‌برند.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با اشاره به طرح‌های مخابراتی دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب ۷۲۷ پروژه مخابراتی با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی افتتاح می‌شود تا شاهد افزایش گستردگی‌های خدمات مخابراتی در سطح استان باشیم.
کارگزار تصریح کرد: به تازگی ۲۸ پروژه VDSL در سطح استان فعال شده و از سرعت بالاتری نسبت ADSL برخوردار است و ۳۱۱ میلیون تومان هم در این بخش هزینه شده است، همچنین ۱۶ پروژه FTTH با اعتبار بالغ بر ۲۲ میلیون تومان آماده افتتاح است و در این رابطه ۴۰۱۲۸ پرت آماده تحویل است.
وی تاکید کرد: طی چند ماه اخیر ۱۰ نقطه استان مجهز به سیستم فایبر هوم را با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان داشتیم و عملیات نصب این سیستم در ۳ نقطه دیگر استان آغاز شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه IPNI مخابرات منطقه مفتخر به افتخاراتی شامل ۱۰ پروژه به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال شده است که فاز نخست آن در دهه مبارک فجر و فاز دوم نیز در ۲۷ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کارگزار به ارائه خدمات ویژه مخابراتی در ایام خاص سال پرداخت و گفت: در ایام پایانی ماه صفر شهر مشهد مسافران زیادی دارد و بار ترافیکی زیادی در شبکه‌های تلفن همراه داشتیم و به جهت عدم اختلال در مکالمات موبایلی عزاداران رضوی سایت‌های فیبر نوری را به نسل ۴ و ۴.۵ مجهز کردیم و روز ۲۸ صفر سال ۹۴، ۲۷۱ هزار و ۹۳۰ مشترک همراه اول و در روز شهادت امام رضا(ع) ۳۱۶ هزار و ۴۷۸ مشترک در محدوده حرم مطهر رضوی فعال بودند و این میزان در سال ۹۵ به ۳۲۷ هزار و ۵۳۳ مشترک و ۴۲۲ هزار و ۴۴۴ مشترک و در سال ۹۶ به ۶۱۴ هزار و ۱۵۶ مشترک و ۶۹۲ هزار و ۵۶۰ مشترک رسید که رشدی بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل و رشدی بیش از دو برابری نسبت به دو سال قبل داشته است و خدمات ویژه نوروز ۹۷ را هم از هم‌اکنون آغاز کرده‌ایم تا مسافران نوروزی امام رضا(ع) با مشکلی در بحث اختلال در مکالمات مواجه نشوند.
وی افزود: امروز به برکت آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تمامی شهرهای استان از تکنولوژی ۳G و ۴G برخوردار شدند و آنتن‌های قوی در دکل‌های مخابراتی نصب شده تا در شرایط خاص آب و هوایی اختلالی در مکالمات به‌وجود نیاید.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۱۰ سایت نسل ۲ به ارزش ۵۵ میلیارد تومان و ۱۲۴ سایت نسل ۳ با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان و ۳۸۹ سایت نسل ۴ با اعتبار ۱۹۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن