اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

استاندار خراسان رضوی در نشست خبری دهه فجر و در پاسخ به صبح مشهد: شورای تامین در خصوص برداشتن نرده های بین مردم و مسئولین در نماز جمعه مشهد تصمیم گیری می کند

کد خبر : 14507

استاندار خراسان رضوی گفت: مقرر شده که شورای تأمین در مورد برداشته‌شدن نرده‌های بین مردم و مسئولان در نمازجمعه مشهدمقدس تصمیم‌گیری کند.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا رشیدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۱۵۰۸ پروژه با بیش از ۳۸۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۴۸ دستگاه اجرایی و ۴۷ شهرداری در خراسان رضوی افتتاح می‌شود و بیشترین سرمایه‌گذاری در میان این پروژه‌ها، حوزه صنعت و معدن با ۲۱۶۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال در حدود ۱۵۹۴ میلیون دلار صادرات از خراسان رضوی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱۱٫۴ درصد رشد داشته و مرز اشتغال از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشته است.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۶۵ سالن چندمنظوره در دهیاری‌ها افتتاح می‌شود، تصریح کرد: میزان اجرای گلخانه‌ها در استان ۴۰ درصد و سیستم‌های نوین آبیاری ۳۵ درصد رشد داشته و علاوه بر اقلام کشاورزی سال‌های گذشته امسال خریدهای تضمینی و توافقی زعفران نیز به انجام رسیده است.

رشیدیان ادامه داد: در حوزه صنعت خراسان‌رضوی، در ۹ ماهه امسال در بخش خودرو ۳۷ درصد، کاغذ ۴۱ درصد، فولاد خام ۵۹ درصد، روغن نباتی ۵۲ درصد و الیاف مصنوعی ۵ درصد رشد تولید را شاهد بوده‌ایم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اجرایی‌شدن فاینانس قطار تهران به مشهد، خاطرنشان کرد: این مسئله حل شده و از ابتدای سال کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود و ما کارهای مقدماتی آن از ایستگاه سلام را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه افراد باتجربه‌ای که هنوز توان کار کردن را دارند و کشور برای تجارب آنها هزینه کرده در واقع یک ذخیره ارزشمند برای جامعه هستند، تصریح کرد: در کنار این مسئله وجود جوانان با انگیزه و نشاط نیز نوعی سرمایه بوده و ترکیب این ۲ می‌تواند در کنار هم کارهای کشور را پیش ببرد.

استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: در قانون برای برخی از مسئولان و جانبازان دیده شده که در صورتی که دارای سلامتی و توانمندی باشند می‌توانند مجددا به کارگیری شوند و اگر در جایی بازنشسته‌ای خلاف قانون به کار گرفته شده اصلاً نمی‌توان به وی حقوق پرداخت کرد البته بنای دولت این است که حداکثر توان جوانان را به‌کار گیرد و همزمان باید از ظرفیت‌های مدیران با تجربه نیز استفاده کرد.

رشیدیان در ارتباط با مدیریت بحران به وجود  آمده در اثر سرما در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد البته در خراسان رضوی بارش برف شدیدی به وقوع نپیوست اما در بخش بحران همه افراد پای کار بودند و به علت کاهش دما، حجم گاز مصرفی افزایش چشمگیری داشت و برای اینکه قطعی گاز نداشته باشیم تمام نیروهای شرکت گاز از ابتدای بحران پای کار بودند؛ تا قطعی در شبکه به وجود نیاید.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در استان خراسان رضوی، موضوعات اقتصادی هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه ارتقا شاخص‌های اقتصادی است و بعد از آن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار داده شده و در برنامه ۵ ساله ۴۳۰ هزار اشتغال در نظر گرفته شده که برای آن باید  ۶۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جلب کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: در همین راستا، برای امسال ۱۲۳ هزار نفر دیده شده بود و با توجه به ظرفیت‌های استان برای امسال ۱۶۰ هزار نفر تعریف کرده بودیم که در حوزه صنعت و معدن، گردشگری و خدمات و کشاورزی برش بین دستگاهی زدیم و علاوه بر این برش جغرافیایی زدیم و تاکنون حرکت ایجاد اشتغال ما مناسب بوده و در طول امسال ۱۵۰ هزار اشتغال بوده ایجاد شده است.

وی گفت: شورای تامین در مورد برداشته شدن نرده‌ها در صفوف نماز جمعه مشهد میان مردم و مسئولان تصمیم گیری می‌کند.

رشیدیان با بیان اینکه قبل از بارش آخر میزان بارندگی در خراسان‌رضوی ۷۷ درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش داشته و این مسئله نشان از وضعیت بد در حوزه آب دارد، خاطرنشان کرد: همین وضعیت در حوزه روان آب‌ها است، یکی از موضوعات افزایش بهره‌وری است و با نصب کنتورهای هوشمند در این ۲ ساله بیش از ۳۲۱ هزار متر مکعب از برداشت آب‌های زیرسطحی کاهش دهیم.

رشیدیان با اشاره به موضوع حضور رئیس‌جمهور در طول دهه فجر در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما ۳۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاحی در این دوران داریم و مصر هستیم که میزبان رئیس‌جمهور باشیم اما هنوز در مورد آن قطعیتی وجود ندارد.

استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی موفق‌ترین شورای گفت‌وگو در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: ممکن است که در برخی از موارد برخی از اعضای شورای گفت‌وگو مشکلاتی را در اجرای برخی از مصوبات دیده باشند اما این مسئله دلیل بر عملکرد بد این شورا نیست.

رشیدیان در ارتباط با وضعیت حوزه بانکی خراسان رضوی تأکید کرد: ۱۸٫۵ درصد اعطای تسهیلات در ۹ ماهه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش داشته، در ۹ ماهه ۱۵ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، پرداخت تسهیلات در کشاورزی ۲۲۲۵ میلیارد تومان با ۱۴٫۳ درصد افزایش، در صنعت و معدن ۴۰۷۵ میلیارد تومان تسهیلات با بیش از ۲۵ درصد افزایش عملکرد در خراسان رضوی همراه بوده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: جا به جایی و عزل و نصب بقیه مدیران اجرایی در دولت دوازدهم حداکثر طی یکماه آینده انجام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن