مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان مطرح کرد: زندگی بر مبنای عصبانیت، اعتماد و محبت زوجین را نابود می کند

کد خبر : 14502

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا جوادی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان شامگاه دوشنبه در مراسم ازدواج دانشجویی ۸۰۰ زوج دانشجو از سراسر کشور که در محل رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان نکات مهمی پیرامون ضرورت ابراز محبت در زندگی زناشویی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین جوادی اظهار کرد: یکی از حقوق بانوان که بر گردن شوهرانشان قرار دارد، این است که مرد حق ندارد رویه رفتاری خود را بر مبنای عصبانیت و بد اخلاقی بنا کند.
وی با اشاره به این که ۸۰ درصد اختلافات همسران ناشی از برآورده نشدن خواسته های عاطفی و جنسی زوجین نسبت به یکدیگر است، خاطرنشان کرد: ابراز نشدن علاقه زن و شوهر به یکدیگر باعث می شود آن ها انگیزه برقراری رابطه محبت آمیز را از یکدیگر سلب کنند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر شیوه اداره زندگی توسط مردی بر مبنای عصبانیت باشد، او زندگی خود را از دست خواهد داد چرا که هیچکس حاضر به همراهی با او نخواهد بود. ریشه بسیاری از خیانت ها در زندگی های زناشویی، از بین رفتن اعتماد میان زن و شوهر است. مرد و زن باید روانشناسی همسر خود را بدانند تا حالات مختلف یکدیگر را درک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین جوادی تصریح کرد: مسائل زندگی زناشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر کسی در زندگی خود آموزه های اهلبیت(ع) را به کار ببندد، بهترین زندگی را خواهد داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ضعف و کم کاری انسان ها در پیروی از اهل بیت(ع) چه بلایی بر سر انسان می آورد. شأن انسان در این نیست که برای ارضای جنسی سراغ روش های غیر انسانی برود و وجود این مسائل در غرب، ناشی از زاویه داشتن سبک زندگی غربی با معارف الهی اهلبیت(ع) است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن