اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دبیر طرح ملی «همسفر تا بهشت» در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد: برنامه ریزی جهت حضور زوج های جوان کرمانشاه و مناطق زلزله زده در مشهد مقدس

کد خبر : 14486

درصدد هستیم با برنامه ریزی و تعامل لازم، زوج های جوان منطقه کرمانشاه و مناطق زلزله زده غرب کشورمان را در طرح ملی همسفر تا بهشت، در مشهد مقدس میزبانی نماییم.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد خادمی، دبیر بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت»، در حاشیه گردهمایی ۸۰۰ زوج جوان دانشجو در بارگاه منور رضوی، با حضور در جمع خبرنگاران از برنامه ریزی های ستاد ازدواج دانشجویی کشور برای حضور بیش از ۲۰ هزار زوج در این طرح خبر داد و گفت: در این مراسم توفیق یافته ایم در جوار بارگاه منور رضوی بیست و یکمین دوره برگزاری طرح ازدواج دانشجویی را برگزار کنیم و از کاروان هایی که هزار زوج در هر کدام از آن ها ثبت نام کرده اند، میزبانی کنیم.
وی با بیان این که در مجموع بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» بیست هزار زوج به این سفر زیارتی مشرف می شوند، افزود: دانشجویان عزیزی که تاریخ عقد آن ها مربوط به دو سال گذشته است، میهمان رهبر معظم انقلاب می شوند و متناسب با نیاز آن ها کارگاه های مربوط به زندگی مشترک برنامه ریزی شده است.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور اظهار کرد: امیدواریم این برنامه ها از نظر کمی و کیفی به گونه ای برگزار شود که متناسب با جایگاه مشهدالرضا(علیه السلام) که پایتخت ازدواج جوانان نامیده شده، باشد.
حجت الاسلام والمسلمین خادمی از رایزنی های ستاد متبوع خود با نهادهای مختلف کشور برای بهره مندی زوجین جوان از آموزش های مرتبط یا زندگی مشترک خبر داد و گفت: طی دو دهه گذشته مراسم بزرگ ازدواج دانشجویی همه ساله در مشهد مقدس برگزار شده است و در این بیست سال، مخاطب اصلی برنامه ها، دانشجویان عزیز بوده اند اما همه اقشار جوانان می توانند مخاطب این طرح باشند.
وی افزود: در همین راستا مذاکراتی را با وزارت ورزش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده ایم. این از مسائلی است که مستلزم کمک و یاری ویژه رسانه هاست و مطالبه رسانه ها می تواند بهترین کمک را به ما داشته باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین خادمی با بیان این که در سال جاری حضور زوج های جوان دانشجو در طرح ملی «همسفر تا بهشت» با قوت و قدرت کم نظیری در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما خدا را شکر می کنیم که با وجود این که در این روزها ایران اسلامی شاهد نزول نعمت الهی نزول برف و باران است، بر خلاف سال های گذشته، حضور زوجین در طرح ازدواج دانشجویی تغییر چندانی نکرده و برای نمونه در این کاروان ۸۰۰ زوج حضور به هم رسانده اند.
دبیر بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» در ادامه، رضایت شرکت کنندگان در این طرح را گواهی بر اثرگذاری ویژه برنامه های مراسم بزرگ ازدواج دانشجویی کشور قلمداد کرد و گفت: زوج های جوان به ما می گویند «شما مسائلی را در این دوره به ما آموزش می دهید که به درد کل دوران عمر ما می خورد.» نکاتی که در این دوره مطرح می شود، کاربردی و مورد نیاز زوج های جوان است.
وی با بیان این که «به دنبال استمرار ارتباط با زوجین جوان شرکت کننده در طرح ملی همسفر تا بهشت هستیم»، خاطرنشان کرد: استمرار این ارتباط از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین خادمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همه همت دشمنان اسلام این است که علیه نظام خانواده تبلیغ و فعالیت کنند و بر هم زدن بنیان خانواده ها در اولویت جدی استکبار جهانی قرار دارد. آن چه امروز در ازدواج دانشجویی مشاهده می شود، این است که طبق بررسی های علمی عدم موفقیت ازدواج های دانشجویی کم تر از ۳ درصد است.
دبیر بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی کشور با تأکید بر این که صفر کردن میزان طلاق در این ازدواج ها، هدف اصلی دست اندرکاران طرح ملی همسفر تا بهشت است، گفت: با وجود آمارهای عجیب و غریبی که درباره میزان طلاق در کشور می شنویم، آمار موفقیت بیش از ۹۷ درصدی ازدواج های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است.
وی در بخش پایانی سخنان خود از فراهم شدن مقدمات حضور کاروان زوج های جوان مناطق زلزله زده، به خصوص استان کرمانشاه خبر داد و افزود: مقدمات این مسأله از سوی ستاد ازدواج دانشجویی انجام شده و در صورتی که مسؤولان محلی، استانداری کرمانشاه و نماینده محترم ولی فقیه در این استان به ما کمک کنند، به زودی شاهد حضور این عزیزان در مشهد مقدس خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن