اخبار مهماقتصادی

نائب رئیس مجلس خبر داد: تعیین تکلیف سپرده های تا ۲۰۰ میلیونی تا پایان بهمن

کد خبر : 14439

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی مؤسسات مالی تا پایان بهمن مشخص می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست روز چهارشنبه نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا آخر بهمن‌ تصمیم‌هایی که برای سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی گرفته شده است، عملیاتی شود.
تشکیل گروهی برای ارتباط با مردم
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان این که همه مؤسسات مالی که به مشکل برخورده‌اند، باید تکلیف سپرده‌گذاران ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونی را روشن کنند، ادامه داد: تا پایان بهمن‌ماه، نباید دغدغه‌ای درباره سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشیم.همچنین برای این که از دغدغه‌ها و صحبت‌های سپرده‌گذاران مطلع شویم، گرو ه هایی برای ارتباط و پاسخ گویی به آن ها، در محل‌هایی ایجاد می‌شود.
وی افزود: این گروه ها به مشکلات سپرده‌گذاران گوش می‌دهند، اگر بتوانند آن ها را حل و فصل می کنند اما اگر در توان و اختیار آن‌ها نباشد، موضوع را به رده های ‌بالاتر ارجاع می‌دهند. همچنین این گروه‌ها باید نمایندگانی از سپرده‌گذاران مختلف را برای ارتباط با نمایندگان سران سه قوه شناسایی و انتخاب کنند تا بتوانیم با آن‌ها به‌صورت مستقیم ارتباط داشته باشیم و جلساتی با حضور نمایندگان سپرده‌گذاران برگزار کنیم.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسات ما با نمایندگان سپرده‌گذاران، رسانه‌ها نیز حضور خواهند داشت تا هرکسی هر حرفی دارد بزند و مشخص شود مطلب را چه قوه‌ای، دولت، مجلس یا قوه قضاییه باید پیگیری کند. پزشکیان در ادامه درباره تصمیم‌ دیگر نمایندگان سران سه قوه در این نشست برای پیگیری مشکلات مؤسسات مالی، اظهار کرد: مقرر شد برای تسویه یک و ۲ درصدی سپرده‌های بالای ۲۰۰ میلیون تومان، گروه تصفیه ای به‌سرعت تشکیل شود، این گروه ، علاوه بر گروهی است که صاحبان مؤسسات مالی تشکیل داده‌اند. وی توضیح داد: این گروه با حضور نمایندگان بانک‌ها، قوه قضاییه و نماینده سپرده‌گذاران تشکیل می‌شود تا اموال مؤسسات مالی را شناسایی کند تا پس از ارجاع به قوه قضایی، به قیمت واقعی به فروش برسند، تأکیدداریم نباید اموال در حراجی فروخته شوند. در خور ذکر است هفته گذشته فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی از پایان رسیدگی و تعیین تکلیف همه سپرده گذاران موسسات مالی منحل شده خبرداده بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن