اجتماعیاستانی

مشهد یخ می زند! پیش بینی بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل در استان

کد خبر : 14435

اداره کل هواشناسی برای نواحی شمالی وجنوبی استان کاهش دمای هوا تا ۱۵درجه زیر صفر و بارش برف وباران و برای  شهر مشهد  کاهش شدید دما تا ۱۳-۱۲درجه زیر صفر همراه با بارش خفیف برف وباران را پیش بینی کرد.

«یحیی قاینی پور” رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی  گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پیش بینی می شود از اوایل هفته آینده با نفوذ سامانه ناپایدار از نواحی غربی کشور و گسترش جریانات سرد سیبری به استان، ضمن وقوع بارش‌ پراکنده برف در بیشتر نقاط (به ویژه نواحی شمالی) شاهد کاهش قابل ملاحظه دما باشیم. وی افزود:  با توجه به ورود این سیستم دمای حداقل شبانه از فردا دوشنبه در نواحی سردسیر به کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد رسید و سردی هوا تا پایان هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود. قاینی پور با بیان این که طی فعالیت این سامانه به علت بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: توصیه می‌شود گلخانه‌ها، مرغ‌داری‌ها و دام داری‌ها در زمینه تنظیم دمای محیط و همچنین کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی، تمهیدات لازم را به عمل آورند.مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانه به ویژه در ترددهای جاده‌ای الزامی است. قاینی پوربا اشاره به این که طی امروز و فردا شاهد بارش خفیف برف و باران در مشهد نیز خواهیم بود، افزود: آسمان امروز (یک شنبه) شهرستان مشهد ابری است و در بعضی ساعات بارش پراکنده برف و مه آلودگی و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود. وی اضافه کرد: با توجه به استمرار کاهش دمای هوا طی این هفته، دمای هوای مشهد فردا دوشنبه به ۱۳درجه زیر صفر کاهش می یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن