استانیورزشی

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی مطرح کرد: لزوم تعامل هیئت‌های ورزشی با بخش خصوصی اقتصادی

کد خبر : 14455

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گفت: هیئت های ورزشی باید با بخش خصوصی فعال در اقتصاد تعامل کنند تا نبود اسپانسر حل شود.
به گزارش صبح مشهد ، محسن قهرمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما مدیریت مشکل از آن مهم تر است. وی ضمن تشکر ویژه از اداره کل ورزش و جوانان که همیشه حامی هیئت انجمن های ورزشی بوده، افزود  از نظر مالی با توجه به بودجه محدودی که در اختیار اداره کل هست، به اندازه سایر هیئت‌های استان کمک نمودند، در حالیکه وظیفه‌ای در قبال حل مشکلات مالی هیئت‌ها ندارد.

وی افزود: رئیس هیئت باید بتواند این مشکل را حل کند در گذشته قراردادهای با ورزشکاران بسته می‌شود که با مبلغ دریافتی مطابقت نداشت و این به بدنه ورزش صدمه وارد کرد روسای هیئت‌ها باید با توجه به اختیاراتی که دارند و ایجاد تعامل با بخش خصوصی بتوانند مشکل نبود اسپانسر را حل کنند بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان به هیئت انجمن‌ها تزریق شده است، ۴۰۰ میلیون هزینه راگبی که حاصل آن ۶ کاپ قهرمانی راگبی بانوان است با این تعامل خوب با بخش خصوصی توانسته‌ایم ۷۰ درصد مشکلات را حل کنیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان افزود: از ۲۸ شهرستان اکثر شهرستان‌ها فعال هستند، از شهرستان‌ها درخواست فعال کردن هر ۱۹ کمیته را نداشته‌ایم و به آن ها گفته شده است با توجه به بافت بومی محلی که دارند از پتانسیل‌های موجود استفاده کنند؛ به عنوان مثال چناران و قوچان که در جودو و کشتی پهلوانی موفق هستند رشته راگبی را پوشش می‌دهند، در تربت جام رشته طناب‌کشی و دردیگر شهرستان‌ها به همین شکل کمیته‌ها فعالیت می‌کنند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: هیئت انجمن های ورزشی رشته های خاصی دارد که اقلیت مردم به آن می‌پردازند از فروردین ۹۶ هر ماه ۲کار مفید انجام شده است برگزاری مسابقات داخلی، استانی، میزبانی مسابقات کشوری،کارگاه های آموزشی که متشکل از مجموعه جوان تلفیقی از دانشجویان و مدرسین است از جمله این فعالیت‌ها است.

وی تصریح کرد: رشته پارکور که به تازگی به زیر مجموعه هیئت انجمن‌ها اضافه شده است و هنوز مربی این رشته را در ایران نداریم حدود ۳ هزار ورزشکار این رشته در سطح استان در حال فعالیت هستند برآنیم تا بتوانیم این ورزشکاران را بیمه ورزشی کنیم در حال حاضر دو باشگاه در سطح مشهد فعال هستند.
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی در خصوص رشته‌های جدید الورود به این انجمن عنوان کرد: فوتو والی رشته‌ای است در دست اقدام در زمین والیبال ساحلی انجام می‌شود سعی در توسعه آن داریم.

وی تصریح کرد : از دیدگاه ما، بانجی جامپینگ چالیدره غیر استاندارد است و باید از فعالیت آن جلوگیری شود هر اتفاقی رخ دهد هیئت انجمن‌های ورزشی مسئولیتی در قبال آن نخواهد پذیرفت. ما از طریق اداره کل و نهادهای مربوطه نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن