اخبار مهماستانیشهری

ارائه لایحه بودجه ۹ هزار میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری مشهد به شورای اسلامی شهر

کد خبر : 14280

معاون برنامه ریزی شهردار ی مشهد گفت: هدف ما این است که مدل فعالیت شرکت پارکینگ های حاشیه ای«الیت» در مشهد را تغییر داده و بر پایه شهروند محوری تنظیم کنیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، شهریار آل شیخ ظهر سه شنبه در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: شهرداری در حوزه برنامه ریزی از ساختاری منسجم برخوردار است. فرصت های ویژه ای در شهرداری ها شکل گرفته اما با توجه به اینکه سطح اقتصادی به شدت کاهش یافته است لزوم تعریف کردن ساختار های منسجم و قانونی برای درآمد های شهرداری پر رنگ می شود.

وی افزود: خوشبختانه ما در مجموعه شهرداری مشهد بدنه کارشناسی بسیار دقیقی  داریم و مجموعه کارشناسی تلاششان این بوده است که کارها را با منطق علمی پیش ببرند و توانستند بسیاری از مسائل را تا حدود زیادی مدیریت کنند. در دوره فعلی شهرداری با حضور یک چهره مقتدر که اشراف کامل به مباحث شهرداری دارد از یک طرف و از طرفی دیگر شورای شهر هماهنگ که درک کارشناسی بسیار خوبی دارند، امیدواریم دوره بهتری رقم بخورد.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد تصریح کرد: تحول سازمانی یکی از مهم ترین موضوعات در شهرداری است چراکه ساختار بدنه نیروی انسانی ما در سال های اخیر تغییر کرده و در غالب ۱۰ قرار داد نیروهایی وارد شهرداری شده اند. چارت مصوب ما تقریبا در تمامی شهر ها شکل گرفته و توانستیم این چارت را به تصویب وزارت کشور برسانیم.

وی ادامه داد: در این چارت ۳ هزار و ۷۶۴ نفر به عنوان پرسنل شهرداری مصوب شدند، البته این تعداد بیشتر هستند و در بخش های مختلف قرار دارند اما این تعداد کافی نیست و طبق بررسی ها فاصله جدی بین شهرداری تهران و ما وجود دارد لذا بازنگری این موضوع در وزارت کشور در حال بررسی است. در ساختار جدید ۱۳ سازمان خواهیم داشت و بعضی از سازمان ها حذف، تعدادی نیز ادغام شدند و مشهد در میان کلان شهر ها به عنوان ساختار مبنا قرار گرفته است. شهردار نیز تاکید ویژه ای بر بحث پاسخگویی و سرعت آن دارد، بر همین مبنا نظام جامع پاسخگویی را ایجاد کردیم و فرآیند آن در حال پیگیری است.

آل شیخ با اشاره به موضوع شهر هوشمند به عنوان یکی از چالش های اصلی شهر گفت: برای دستیابی به شهر هوشمند ما باید تعامل خود را با دیگر دستگاه ها در زمینه های مختلف نظیر یکپارچه سازی کدها و  نقشه ها  افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ما در مشهد هزار و ۲۰۰ دکل مخابرانی داریم و بررسی ها گویای این موضوع هستند که ۳۳۰ دکل برای شهر کفایت می کند. باید اتصال بین این دکل ها و فیبر های نوری شکل بگیرد تا از آثار مخرب امواج ماکروویوی کمتر شود. یکی دیگر از مسائل بحث کسب و کارهای هوشمند و اتصال این شبکه ها به مجموعه هایی است که فعالیت قابل توجهی دارند.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد تصریح کرد:ما هم اکنون ۹۰ اپلیکیشین در حوزه شهری داریم و ایجاد پلت فرم هایی برای ارتباط این اپلیکیشن ها  مورد نظر ما است بدین صورت که مجموعه هایی نظیر استارتاپ ها با استفاده از این داده می توانند برنامه بنویسند و به نوعی زمینه برای توسعه کسب و کارهای فراهم می شود. همچنین در تلاشیم تا من کارت های شهروندی مشترک شوند و در شهر های دیگر نیز قابل استفاده باشند.

وی ادامه داد: مبحث جدی ما در حوزه آمار باز تعریف شاخص های آماری با یکسان کردن پارامتر ها و شاخص ها است تا بتوانیم سنجش دقیقی از شاخص ها داشته باشیم. همچنین در حوزه پژوهش رویکرد خود را تغییر دادیم و مطالعات راهبردی را به آن افزودیم و سامانه ای برای حوزه پژوهش ها شکل دادیم تا از کارهای موازی جلوگیری کنیم بدین صورت که کارهای صورت گرفته در این سامانه ثبت می شوند و شهر های دیگر نیز می توانند از تجربه های حاصل از آن استفاده کنند.

آل شیخ با اشاره به شرکت الیت و اصلاحات صورت گرفته در این موضوع ابزار کرد: هدف ما این است که مدل فعالیت الیت را تغییر داده و بر پایه شهروند محوری تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: هفت هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی و هزار و ۵۰۰میلیارد بدهی بانکی  شهرداری در فضای اقتصادی بسیار سختی قرار داده و ما تلاش می کنیم نظام صرفه جویی را در عملکرد خود داشته باشیم و بودجه پیشنهادی سال ۹۷ که سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در مجموعه بودجه و پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه اقتصادی صرفا برای ثابت نگه داشتن هزینه ها است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن