شهری

مهمترین نگاه در بحث های مهارتی اقتصاد مقاومتی است

کد خبر : 14248

رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد فعالیت های این اداره را در سه حوزه بحث های مهارتی، آسیب های اجتماعی و بحث های فرهنگ شهروندی عنوان کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، فاطمه سلیمی با بیان اینکه بحث های مهارتی با نگاه اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی مطرح می شود، افزود: ما معتقدیم آموزش های به شهروندان باید در چهار شاخصه اتفاق بیفتد که یکی از این میان مهمترین اولویت آموزشها کاهش یافتن هزینه های زندگی آنان بر اساس این آموزش ها می باشد.
وی با بیان اینکه در این روند کارهای تولید شده توسط هنرجویان به فروش می رسد یادآور شد: بسیاری از این افراد از طریق کانال های ایجاد شده و شرکت در جشنواره های مختلف فروش که بسترش توسط اداره آموزش در فرهنگسراها و مناطق فراهم شده تولیدات شان را به فروش می رسانند.
رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: رویکرد اداره آموزش این است که افراد بعنوان یک کار آفرین تعداد دیگری را در مجموعه خود بکار گرفته و همچنین این افراد به کمک آموزش هایی که فرا گرفته اند جذب بازار کار شوند.
سلیمی با بیان اینکه این بانوان در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان فروش داشته اند افزود: در حال حاضر از ابتدای سال نیز میزان فروش تولیدات ۱۲۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به گسترش پیدا کردن جشنواره ها در سطح شهر مشهد این رقم طبیعتا افزایش خواهد داشت.
وی افزود: در این موضوع طرف همکاری ما معاونت فرهنگی های مناطق و مدیران فرهنگ سراهای مشهد هستند، با همکاری آنها در کنار برنامه های پر مخاطب، امکان فروش تولیدات بانوان در بوستان ها را فراهم کرده و مدیران فرهنگ سراها نیز بسترهای فروش برای این عزیزان را در کنار برنامه های عصرانه ای که برگزار می شود بوجود می آورند.
سلیمی با بیان این که به منظور بالا بردن کیفیت کار این افراد برای آنها همایش های کسب و کار برگزار می شود عنوان کرد: در حال حاضر با همکاری دو نهاد که این همایش ها را برگزار می کنند برای هنرجویان فرصتهای ورود به بازار کار تسهیل می شود.
وی افزود: مورد دیگری که ما در پیوست اقتصادی اداره آموزش داشتیم بحث درآمد زایی است که در این اداره صورت می گیرد، زیرا قبلا در سیستم شهرداری همه آموزش های ارائه شده به شکل رایگان انجام میشد که با وجود بکارگیری اساتید مجرب، شهروندان این آموزش ها را زیاد جدی نمی گرفتند و همین مسئله باعث شد ما کف قیمتها را برای برگزاری دوره ها در نظر گرفته و در حال حاضر ۲۰۰ دوره آموزشی توسط این اداره برگزار می شود.
سلیمی با بیان اینکه با بکارگیری این روش بخش اعظمی از هزینه ها توسط این اداره تامین می شود تأکید کرد: مهمترین هدف این طرح این بوده که شهروندان با پرداخت هزینه کلاسها استقبال بیشتری از آنها داشته باشند، ضمن اینکه افراد بی بضاعت هم بصورت رایگان از این دوره ها استفاده می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن