اقتصادی

مدیرعامل شهرک صنعتی چناران: ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی روان‌سازی می‌شود

کد خبر : 14192

مدیرعامل شهرک صنعتی چناران گفت: سعی داریم در ارتباط با بانک ملی استان خراسان رضوی روان‌سازی ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی صورت پذیرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرک صنعتی چناران، علی دهقان‌زاده در نشست با مدیران استانی بانک ملی و واحدهای تولیدی اظهار کرد: فعالان حوزه اقتصادی به‌عنوان پیشکسوتان جهاد اقتصادی تلاش می‌کنند و مشکلات اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند ازاین‌جهت سعی داریم برای توسعه و ارتقای این صنایع گامی مؤثر برداشته باشیم.
وی افزود: در شهرک صنعتی چناران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی ایران مشکلات بسیار در حوزه دریافت تسهیلات وجود دارد.
دهقان‌زاده بیان کرد: سعی داریم در ارتباط با بانک ملی استان خراسان رضوی روان‌سازی ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی صورت پذیرد.
مدیرعامل شهرک صنعتی چناران عنوان کرد: ایجاد یک باجه فعال و دستگاه خودپرداز بانک ملی یکی از نیازهای ضروری شهرک صنعتی چناران است که درخواست داریم به‌زودی راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: در حوزه ضمانت‌نامه‌های بانکی نیاز به حمایت بانک داریم و انتظار داریم بانک ملی ایران برای تسهیلات سندهای دفترچه‌ای واحدهای تولیدی را بپذیرد.
دهقان‌زاده افزود: طبق تاکید شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی برای رفع مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی همراه آن‌ها تا رسیدن به نتیجه خواهیم بود.
در این نشست واحدهای تولید ضمن بیان مشکلات خود در حوزه ضمانت‌نامه‌ها، سود تسهیلات، نحوه واگذاری تسهیلات و زمینه‌سازی مبادلات ارزی در شهرستان چناران درخواست‌های خود را به رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در خراسان رضوی اعلام کردند.
رئیس بانک ملی خراسان رضوی اظهار کرد: امروز در بخش صنعت بخصوص در مسائل بانکی مشکلات زیادی راداریم و بروکراسی اداری نیز بر مشکلات آن افزوده است.
وی افزود: تلاش داریم در راستای بیانات رهبری باهدف گذاری سریع و منطقی در جهت کم کردن فاصله فعالان اقتصادی با بانک علی‌رغم وجود قوانین دست‌وپا گیر گام برداریم.
مونسان افزود: در ارتباط با کشورهای اروپایی روابط بانکی خوبی را برقرار کرده‌ایم و تسهیلات ریالی و یوزانس ۶ ماه تا سه سال نیز ارائه می‌دهیم.
وی عنوان کرد: برای راهنمایی واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی چناران کارشناس واحد ارز بانک ملی حضور پیدا می‌کند تا راهنمایی‌های لازم را به واحدهای تولیدی ارائه دهد.
مونسان عنوان کرد: در حوزه سرمایه در گردش خدمت خرید دین را فعال کرده‌ایم که در استان خراسان رضوی به مدت دو سال انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه الزام سپرده‌گذاری برای تسهیلات بهین یاب غیرقانونی و ممنوع است افزود: هیچ‌کدام از شعب بانک ملی حق الزام به مشتریان برای سپرده‌گذاری جهت دریافت تسهیلات را ندارند و آماده دریافت گزارش‌ها جهت برخورد با واحدهای متخلف هستیم.
مونسان تصریح کرد: اگر عمل‌گرا به اقتصاد مقاومتی باشیم رضایت واحدهای صنعتی را به دست می‌آوریم و ازاین‌جهت مشاور صنعتگران برای تسهیل روندهای اداری هستیم.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در خراسان رضوی به همراه مدیرعامل شهرک صنعتی چناران از واحدهای شهرک صنعتی چناران بازدید کرد و شرایط واحدهای مستقر را بررسی کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن