اجتماعیاخبار مهم

پیش بینی کاهش دمای استان تا ۸ درجه زیر صفر

کد خبر : 14177

اداره کل هواشناسی با صدور اطلاعیه ای ضمن هشدار درباره آبگرفتگی برخی مسیل ها وکاهش دمای هوا در مناطق سردسیر به هشت درجه زیر صفر برای بیشتر نقاط استان ومشهد، بارش برف و باران را پیش بینی کرد.

به گزارش صبح مشهد، «یحیی قاینی پور» رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفت وگو با خراسان رضوی گفت: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهرروزگذشته (شنبه) استان تحت تاثیر امواج سامانه ‌ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرار گرفته است که پیش بینی می شود با گسترش این سامانه شاهد افزایش ابر وسرعت وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف در استان باشیم. وی بابیان این که شروع بارش‌ها به شکل رگبار و از ناحیه غرب و جنوب غرب استان خواهد بود، اظهارکرد: بیشترین میزان بارش در ارتفاعات بینالود و شهرستان های کوهسرخ و فریمان خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این نواحی از استان وجود دارد. وی تصریح کرد: با گسترش سیستم پیش بینی می شود طی امروز (یک شنبه) و فردا (دوشنبه) در بیشتر نقاط استان بارش ها به شکل باران و برف ادامه یابد که با توجه به حجم بارش‌ها طی امروز، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها (به ویژه در ناحیه شمالی و شمال غرب استان) دور از انتظار نیست.
قاینی پورگفت: از امروز با نفوذ جریانات شمالی، روند کاهش محسوس دما (بین ۸ تا ۱۰ درجه) در استان شروع و پیش‌بینی می‌شود ضمن ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از هشت درجه زیر صفر نیز کاهش یابد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: همزمان با فعالیت این سیستم وزش باد در استان نسبتا شدید و در بخش هایی از نواحی شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید پیش بینی شده است. وی افزود: طی فعالیت این سامانه به علت بارش باران و برف، وزش باد نسبتاشدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخ بندان و اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می شود.
پیش بینی بارش برف خفیف در مشهد
قاینی پور در پاسخ به سوالی که آیا مشهدی ها نیز شاهد بارش برف وباران خواهند بود، گفت: بارش باران و سپس برف از امروز بعدازظهر آغاز و هنگام شب گسترده تر می شود اما زیاد قوی نخواهد بود وپیش بینی می کنیم میزان بارندگی در مشهد حدود دو میلی متر باشد. وی افزود: همچنین آسمان امروزشهرستان مشهد ابری و مه آلود است و بارش باران و برف و در بعضی از ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود. دمای هوای امروز مشهد درگرم ترین زمان هشت درجه سانتی گراد است که در سردترین زمان به صفر درجه سانتی گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن