اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ایرانی‌ها سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان صدقه می‌دهند

کد خبر : 14167

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)   گفت: هم اکنون هشت میلیون صندوق صدقات خانگی و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در معابر عمومی داریم که در سال ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد سالانه دارد و در قالب اعتبارات خدمت‌رسانی به نیازمندان و رفع فقر هزینه می‌شود. به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، «علی‌محمد ذوالفقاری» روز گذشته در همایش «والی مهر، خیران خارج از کشور» در مشهد  آماری از حامیانی که خدمت به یتیم می‌کنند، ارائه کرد و گفت: ۴۲ درصد حامیان کارمند ، ۱۱ درصد کارمند غیر دولتی، ۲ درصد پزشک، ۲ درصد استاد دانشگاه، ۹ درصد اصناف، ۴ درصد کارگر، ۱۲ درصد خانه‌دار، ۱۸ درصد سایر مشاغل هستند و تقریبا از تمام مشاغل پای کار آمده‌اند اما تلاش کمیته امداد این است که مشارکت اصناف، پزشکان و استادان را بیشتر کند تا گروه‌های اجتماعی را که از نظر اقتصادی توان بالاتری دارند، در این طرح به کمک بگیرد.
۵ میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد
«سید امیر منصور برقعی» قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این همایش گفت: بیش از پنج میلیون نفر در کشور به صورت کلی یا جزئی تحت حمایت این نهاد قرار دارند. از این تعداد سه و نیم میلیون نفر مستمری بگیر هستند که علاوه بر مستمری خدمات دیگری در عرصه های مختلف درمانی، آموزشی، مسکن و ازدواج دریافت می کنند. وی اظهار کرد: یک و نیم میلیون نفر هم به صورت موردی از طریق سیستم مددکاری کمیته امداد با حدود چهار هزار مددکار مورد حمایت این نهاد هستند. وی با بیان این که سال گذشته سه هزار میلیارد ریال صدقه توسط این نهاد جمع آوری شد، افزود: با توجه به این میزان، به هر یک از افراد مورد حمایت این نهاد ماهانه ۵۰ هزار ریال می رسد. برقعی افزود: سال گذشته از طریق طرح اکرام نیز چهار هزار میلیارد ریال جمع آوری شد که در زندگی ۲۵۰ هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تاثیر اساسی داشت. شایان ذکر است همایش «والی مهر» با حضور جمعی از خیران ایرانی حاضر در ۱۵ کشور، در زائرسرای کرامت مشهد ادامه دارد. به گزارش فارس، برقعی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت خیران در کمک به نیازمندان اظهار کرد: باوجود تنوع و میزان مشکلات، اراده خیران و قدرت آن ها به اندازه‌ای است که با این چالش مبارزه می‌کنند. همچنین کمیته امداد نیز در زمینه جذب حمایت‌های دولتی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما مجموعه منابعی که از دولت گرفته می‌شود و کمک‌های خیران را باید با حجم مشکلات مقایسه کرد. وی تصریح کرد: با توجه به جامعه ایرانی خارج از کشور، می‌توان این ظرفیت را بهتر شکوفا کرد.
پیش‌بینی ۸۵۰هزار شغل برای کمیته امداد در برنامه ششم توسعه
همچنین به گزارش ایرنا، وی همچنین در حاشیه همایش یادشده گفت:  در برنامه پنج ساله ششم برای کمیته امداد ایجاد ۸۵۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است که امسال در سال نخست این برنامه، ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.وی افزود: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر در داخل کشور برای حمایت از ایتام تحت پوشش اعلام آمادگی کردند که به سبب مشکلات زیر ساختی نتوانستیم از توان همه آن ها استفاده کنیم و ۲۰۰ هزار نفر آن هاامسال به جمع حامیان ایتام پیوستند. از این تعداد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی از طریق طرح های اشتغال، تامین منابع مالی، پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان و خانواده های آن ها و ۳۰ هزار فرصت شغلی هم با استفاده از کاریابی و  ظرفیت موجود در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد که امیدواریم منابع مالی آن که در قانون پیش بینی شده است، تامین شود. برقعی تصریح کرد: امسال ۵۰ هزار فرصت شغلی بیشتر از سال گذشته برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن