اجتماعیاخبار مهماستانیاسلاید شوستون اصلی

در همایش استانی اکوتوریسم مطرح شد: توانمند سازی روستاها با بوم گردى/ تراز منفی ۶ میلیارد دلاری گردشگری زیبنده کشور نیست!

کد خبر : 14117

ماه عسل کشور با چاه های نفت به زودی به پایان می رسد و بابد به صنعت گردشگری بعنوان گزینه مطلوب تامین درآمد پایدار و جایگزین، توجه جدی داشت.

همایش استانى اکوتوریسم، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بوم گردی در خراسان رضوی به همت مرکز آموزش گردشگری دانشگاه علمی کاربردی واحد هتل درویشی در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، در این نشست که با حضور مسئولین محیط زیست استان، شورای شهر، حج و زیارت و گردشگری و مرزبانی استان برگزار شد، بر ترویج گردشگری داخلی و تدوین راهکارهای جذب توریست به کشور تاکید شد.
دکتر هادی شاهی مدرس کسب و کار در این همایش علمی آموزشی با اشاره به این که تدوین استراتژی بازار یک ضرورت برای ایجاد درآمد پایدار از حوزه گردشگری است، افزود: ما وقتی ندانیم چه میخواهیم و به کجا می رویم?!  هر کاری را که دنبال کنیم، ظاهرا خوب می بینیم که نتیجه ناکارآمدی آن با هزینه سنگین همیشه رنج آور خواهد بود.
صادق کاظمیان کارآفرین برتر حوزه گردشگری استان هم با تاکید بر این که، گردشگری صنعت سفید نام گرفته و تقویت بوم گردی و مناسب سازی اقامت گاه های بوم گردی به توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال منجر می شود، خاطر نشان ساخت: خراسان رضوی بهترین معماری بومی را در اقامت گاه ها ایجاد نموده است که توانسته در کشور رتبه برتر را کسب نماید.

تراز منفی ۶ میلیارد دلاری گردشگری زیبنده اقتصاد کشور نیست

در حال حاضر سالانه ۸ میلیون گردشگر ایرانی، ایران را به مقصد کشورهای دیگر دنیا ترک می کنند که این روند منجر به خروج حدود ۷/۵ میلیارد دلار ارز از کشور می شود، در حالیکه گردشگران ورودی به کشور ،صرفا ۱/۵ میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می سازند که تراز منفی ۶ میلیاردی آن زیبنده اقتصاد کشور نیست! این در حالیست که ۶/۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشورمان مربوط به گردشگری است. همچنین ۸۶ درصد ورودی به کشور از کشورهای همسایه می باشند.
ماه عسل کشور با چاه های نفت در حال پایان است!

پول نفت فقط کفاف هزینه های جاری را می دهد و عمران و آبادانی کشور باید با ایجاد سایر منابع انجام شود. امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد هم در این همایش با بیان این که ناامنی سرمایه ها را فراری می دهد، افزود: گردشگری یکی از بهترین گزینه های درآمد پایدار به شمار می رود.
صالحی مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی هم با اشاره به این که صدمه به طبیعت از اثرات تخریبی گردشگری بدون استراتژی می باشد، افزود: خراسان رضوی تنوع زیستی منحصر به فردی دارد و ما آمادگی داریم، راهنمایان طبیعت گردی را آموزش و زیست بوم استان را در اختیار صنعت گردشگری قرار دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن