اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با مشارکت ۳۶۰ مهد کودک ؛ سومین دوره «غنچه‌های امید» برگزار می شود

کد خبر : 14032

سومین دوره «غنچه‌های امید» با حضور و مشارکت ۳۶۰ مهد کودک و مرکز آموزشی و در ۱۰ قالب دکلمه، سرود، پرده خوانی، قصه گویی، کتاب خوانی و … در مشهد مقدس برگزار می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد حسین نخعی شریف سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت: از شاخصه های سومین جشنواره «غنچه‌های امید» مشارکت والدین در این جشنواره است و والدین نیز به مخاطبین اصلی این جشنواره اضافه شدند.
نخعی شریف آشنایی کودکان با مناسبت‌های ملی و مذهبی و آموزه‌های شهروندی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: یکی از مسائلی که در فرهنگسرای کودک و آینده سعی شده بر آن توجه شود تأکید بر انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی و آموزه های شهروندی با زبان کودکانه است و به طور کلی جشنواره «غنچه‌های امید» نیز بر همین آموزه‌ها تاکید دارد.
سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی با بیان اینکه مشغله زیاد والدین و همچنین زندگی آپارتمان نشینی و نبود فضای خوب در منزل فاصله عمیق ارتباطی بین والدین و کودک ایجاد میکند، خاطر نشان کرد: این جشنواره می خواهد رابطه بین فرزند و مادر و مربی را نزدیکتر کند و باعث شود کودک احساس کند والدین و مربی همراه واقعی و همیشگی او هستند و این امر باعث تزریق نشاط و شادابی هم در منزل و مکانهای آموزشی و هم در روحیه کودک و بزرگترها گردد و در نتیجه منتج به نشاط اجتماعی خواهد شد.
وی با اشاره به مجموعه‌هایی که با موضوع کودکان بصورت تخصصی فعالیت دارند، عنوان کرد: چنانچه آموزه‌های دینی را با آموزش صحیح و دغدغه مند همراه کنیم به طور حتم بسیاری از معضلات اجتماعی در آینده برطرف خواهد شد.
سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تقویت مهدهای کودک قوی و مستعد را یک نیاز دانست و افزود: با توجه به اینکه کودکان ما نیازمند آموزش سالم و صحیح هستند، حمایت مهدهای کودک لازم و ضروری به نظر می‌رسد، البته به این شرط که مربیان این مجموعه ها آموزش لازم و دقیق را دیده باشند.
نخعی شریف اظهار داشت: افتتاحیه این جشنواره در روز ۵ شنبه ۷ دی ماه ساعت ۸:۳۰ صبح در محل حرم مطهر رضوی کتابخانه مرکزی سالن قدس برگزار می گردد.
لازم به ذکر است داوری آثار این دوره در بهمن ماه برگزار می گردد و در سومین دوره غنچه های امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی استان، صدا و سیمای خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (علیه السلام) مشارکت دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن