اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس اعزام می شوند

کد خبر : 13992

مدیر امور سلامت بنیاد سلامت رضوی از اعزام خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی به شهرستان سرخس خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، دکتر محمود ابراهیمی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در منشور خدمت و هم‌چنین همسو با سیاست‌های مدیریتی جدید آستان قدس رضوی که بر خدمت به محرومان نیازمندان و مستمندان استوار است، تولیت آستان قدس رضوی از شهرستان سرخس بازدید کرده و یکی از معضلات و مشکلات این شهرستان را مسائل درمانی و سلامت مردم دانستند.
وی افزود: در همین راستا، بنیاد سلامت رضوی که از مردادماه با هدف ساماندهی بخش بهداشت و درمان در آستان قدس رضوی تأسیس شده، با همکاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، گروه پزشکی خادمیار سلامت را راه‌اندازی کرده و در دی ماه جاری نخستین گروه خادمیاران سلامت را به شهرستان سرخس اعزام می‌کند.
دکتر ابراهیمی ایجاد دارالشفایی در شهرستان سرخس را یکی از برنامه‌های مصوب پیرو سفر تولیت آستان قدس رضوی به این شهرستان معرفی کرده و گفت: ارائه خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی و دیالیز برای دارالشفاء این شهرستان متشکل از ده پانسیون پزشک در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ششم و هفتم دی ماه جاری خادمیاران سلامت به روستاهای شهرستان سرخس اعزام می‌شوند و فعالیت بیماری‌یابی این مناطق را از سر می‌گیرند و از این طریق، بیماران این شهرستان غربالگری شده و می‌‌توان نیاز به متخصصان را برای بیماری‌های موجود در این شهرستان ارزیابی کرد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به ارسال داروهای رایگان به همراه این گروه از خادمیاران سلامت به روستاهای شهرستان سرخس، تصریح کرد: برگه‌هایی تحت عنوان برگه‌های ارجاع به این گروه از خادمیاران سلامت تحویل داده شده تا افرادی که نیاز به متخصص دارند، طبق اعلام خادمیاران در این برگه‌ها، هفته آینده در بیمارستان شرکت نفت سرخس مورد ویزیت متخصصان مستقر در این بیمارستان قرار گیرند.
دکتر ابراهیمی با اشاره به اعزام دندانپزشکان برای ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستان سرخس، افزود: خادمیاران سلامت در قالب دو گروه ۱۲ نفره متشکل از پرستاران و پزشکان خانم و آقا خدمات درمانی را ارائه خواهند کرد و هم‌چنین برای هفته آینده، حضور ۱۰ نفر متخصص در رشته‌های زنان و زایمان، قلب، ارتوپدی، داخلی، جراحی و… برنامه ریزی شده تا خدمات درمانی را به صورت رایگان ارائه دهند.
به گفته این مقام مسئول، برای مرحله نخست این طرح که به همت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و با کمک مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، بیمارستان رضوی و هم‌چنین شرکت نفت در حال اجراست، حدود یک میلیارد ریال هزینه برای اعزام تجهیزات و هم‌چنین داروهای مورد نیاز برآورد شده است.
دکتر ابراهیمی تاکید کرد: برای اجرای این طرح از افراد باتجربه و با سابقه اجرایی اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم مدد گرفته ایم و هدف اصلی از اجرای آن، دوام حضور متخصصان خادمیار سلامت به صورت هفتگی و ماهانه در این شهرستان است.

منبع: آستان نیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن