اسلاید شوستون اصلیشهری

پل روگذر میدان عدالت با حضور شهردار مشهد مقدس افتتاح شد

کد خبر : 13921

با افزایش عرض پل توانستیم هم رینگ میدان، هم دوربرگردان و هم گذرگاهی برای عابران پیاده ایجاد کنیم.

با حضور شهردار مشهد مقدس و شماری از مدیران ارشد شهری، پروژه پل روگذر میدان عدالت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش صبح مشهد، مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: پل قبلی میدان عدالت به دلیل ارتفاع کمی که داشت، همواره خطرات زیادی را به واسطه امکان برخورد کامیون‌ها و چرثقیل‌ها به عرشه، متوجه شهروندان می‌کرد و در همین راستا مدیریت شهری در سال‌های گذشته نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کرد.
سید محمود ریحانی با بیان اینکه با جمع‌آوری پل قبلی، مردم مجبور بودند تا از چهارراه مصلی و میدان پنجراه نسبت به دور زدن اقدام کنند و مسیر تردد افزایش یافته بود، ادامه داد: به همین منظور و در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان در این محدوده، طراحی پل جدید انجام و از هفدهم فرودین ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز و طی ۸ ماه، پروژه مذکور به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: در اجرای این پروژه، با پایین آوردن کف باندهای زیرگذر و کاهش ضخامت عرشه، ارتفاع مناسب برای زیرگذر تامین و تراز پل نسبت به میدان بدون تغییر حفظ گردید.
مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد مقدس افزایش سطح این پروژه را به ۵۰۰ مترمربع نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص دانست و بیان کرد: با افزایش عرض پل توانستیم هم رینگ میدان، هم دوربرگردان و هم گذرگاهی برای عابران پیاده ایجاد کنیم.
ریحانی با اشاره به مختصات این پروژه توضیح داد: ایجاد ۲ کوله هر کدام به طول ۳۰ متر و ارتفاع ۶ متر، احداث ۷ ستون و یک سرستون روی ۱۴ شمع بتنی در وسط دهانه، اجرای عرشه کمپوزیت با ضخامت مینیمم با وزن ٨٠ تن، اصلاح شبکه جمع‍آوری آبهای سطحی، پخش بیش از ۱۰ هزار تن آسفالت، ۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۷۵ تن آرماتوربندی از جمله اقدامات مهندسی برای اجرای این طرح بوده است.
وی همچنین به مشکلاتی همچون لزوم انحرافات متعدد ترافیک در طول زمان اجرای این پل و وجود تاسیسات متعدد شهری اشاره کرد و از همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله پلیس راهور و سازمان ترافیک و شهرداری منطقه ۶ و همچنین سایر شرکت‌های خدماتی قدردانی کرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح بیش از ۲۵ میلیارد ریال توسط سازمان عمران شهرداری مشهد هزینه شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن