اخبار مهماسلاید شواقتصادیستون اصلی

توزیع تخم مرغ طرح تنظیم بازار در ۵۰ نقطه مشهد

کد خبر : 13911

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با هدف تنظیم بازار از امروز روزانه حداقل در ۵۰ نقطه شهر مشهد تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار توزیع می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، سید حمیدرضا جوادی اظهار داشت: هم اکنون به علت برخی از موارد مانند گرمای شدید هوا، بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و از دست رفتن مرغ‌های مادر و سایر موضوعاتی از این قبیل تولید تخم مرغ کاهش بسیار زیادی داشته و برای همین قیمت این محصول افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن تخم مرغ در گروه کالاهای اساسی از امروز در سطح شهر مشهد اقدام به توزیع تخم مرغ با قیمت یارانه‌ای  ۵۸۰۰ تومان شده و تا این توزیع تا زمانی که قیمت این محصول در بازار تعدیل یابد ادامه دارد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی  ادامه داد: این توزیع روزانه به میزان ۲۰ تن بوده و در حداقل ۵۰ نقطه شهر مشهد مقدس توزیع می‌شود.

جوادی خاطرنشان کرد: البته باید گفت که در شهر مشهد تولید کاهش چشمگیری نداشته و همچنان روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ وارد بازار می‌شو که از این میزان حدود ۱۰۰ تن صادر شده و یا در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۷۰ واحد مرغ‌داری تخم‌گذار در خراسان رضوی فعالیت دارند که میزان ظرفیت اسمی آنها در حدود ۹۸ هزار تن در روز است.

منبع: تسنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن