اسلاید شوستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ازدواج دانشجویی، بهترین نوع ازدواج هاست/ضرورت تقسیم نقش ها در زندگی مشترک

کد خبر : 13871

رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در ‌مالزی در ششمین جشنواره مسیرخوشبختی در مشهد گفت: ازدواج دانشجویی یکی از بهترین ازدواج هاست به شرطی که مراقبت های لازم را نیز انجام دهیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی دکتر عبدالرضا کردی؛ در دومین همایش از مجموعه همایشهای ششمین جشنواره مسیرخوشبختی ویژه متاهلین اظهار داشت: اولین مرحله در عبور از مجردی شروع اهلیت عاطفی است. نشانه های اهلیت عاطفی، توجه عمیق دگرگون کننده، همراهی، همدلی و همفکری است.

وی ازدواج دانشجویی را یکی از بهترین ازدواج ها دانسته افزود: یکی از مهارت های اصلی در زندگی مهارت زبانی است. گفتن دوستت دارم، بکارگیری وقشنگ ادا کردن کلمات قشنگ وبیان عواطف و احساسات نقش مهمی در بهبود روابط زوج دارد.

دکتر کردی پنهان کاری در زندگی را یک معضل دانسته و ادامه داد: زن و شوهر باید محرم اسرار یکدیگر بوده و نباید چیزی را از هم مخفی کنند.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران با مقایسه میزان شادی در کشور ایران و هند تصریح کرد: در هند ۳۵۰میلیون گرسنه وفقیر وجود دارد ولی سطح شادی و خوشبختی انها از ایرانیان بیشتر است چون انها باداشته های خود خوشحالند وبرخلاف ما ایرانیان مدام از شرایط مالی واقتصادی وسیاسی و … گلایه نمی کنند.
بهترین  جملات را به همسر خود هدیه کنید

وی بیان کرد: بهترین جمله ای که مرد به زن می‌تواند بگوید “عزیزم دوستت دارم” است وبهترین جمله ای که زن به مرد می‌تواند بگوید” به تو افتخار می‌کنم” می باشد. باید از این جملات در زندگی زیاد استفاده کرد.

این استاد دانشگاه بااشاره به نشانه های اهلیت اجتماعی اظهارکرد: پس از ازدواج باید دوستان مجرد خود را کنار بگذارید. تعهد بصری داشته باشید و مراقب نگاه های خود باشید. ارتباطاتتان را اصلاح کنید وبا آدم های هم‌تراز خود معاشرت کنید. به مادر همسرتان به اندازه مادر خودتان احترام بگذارید. اسامی یکدیگر را مخفف صدا نزنید.
ماهواره؛ ابزاری مهلک برای خانواده هاست

دکتر‌کردی ماهواره را ابزاری مهلک برای خانواده ها دانسته و تاکید کرد: درامریکا ۵۰ انجمن مبارزه با باربی وجود دارد ولی اینجا به راحتی با ورود ماهواره به خانه ها علاوه بر ورود فرهنگ نابودگر غرب؛ آسیب های جبران ناپذیری نیز به بنیان خانواده وارد شده است.

رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در‌مالزی بابیان اینکه مرد رئیس خانواده است ولی باید نقش ها در خانواده تقسیم شود گفت: زنان در مدیریت اقتصادی خانواده موفق ترهستند پس مدیریت را به زنان بسپارید.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اموزش های ازدواج در ایران گفت: هیچ جای دنیا برای زوجین همایش رایگان نمی‌گذارند؛ شما در کشورهای دیگر برای یک جلسه مشاوره باید ۲۰۰دلار بپردازید ولی اینجا به رایگان چنین کلاسهای رده بالا و علمی را برای جوانان برگزار می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن