اسلاید شوستون اصلیشهری

تبدیل پیمان‌های خدمات شهری از مناقصه به مزایده برای افزایش درآمدهای شهرداری مشهد!

کد خبر : 13874

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از تبدیل پیمان‌های خدمات شهری به مزایده برای افزایش درآمدهای شهرداری خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در نشست با روسای ادارات خدمات شهری و فضای سبز مناطق مشهد، بیان کرد: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خدمات شهری با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است اما ما نباید نسبت به این مشکلات واکنش منفعلانه داشته باشیم.
وی افزود: متاسفانه شهرداری مشهد به دلایل مختلف وضعیت درآمدی مناسبی ندارد اما این نباید از کیفیت خدمات بکاهد بلکه باید تلاش شود تا با هم فکری ضمن بهبود کیفیت کار از هزینه‌ها کاسته گردد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه باید در هر زمان روش مناسب غلبه بر مشکلات اتخاذ شود، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما این است که پیمان‌های خدمات شهری از مناقصه به مزایده تبدیل کنیم تا بتوان درآمدی از آن برای شهرداری کسب کرد.
کاظمی ادامه داد: در حال حاضر لایحه‌ای برای دریافت خدمات پسماند واحدهای منازل مسکونی تهیه شده تا بتوانیم بهای خدمات مربوط به پسماند و تکفیک از مبدا را به گونه‌ای تعریف کنیم تا خود پیمانکار وصول درآمد داشته باشد؛ این نگاه در پروژه‌های فضای سبز و عمرانی نیز وجود دارد.
وی تصرح کرد: با وجود کمبود منابع هیچ راهی نداریم جز اینکه این مکانیزم را در خصوص پروژه‌های اجرایی، خدماتی و عمرانی اجرایی کنیم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به نزدیکی به دو اتفاق عملیات زمستانه و همچنین استقبال از بهار بیان کرد: در حوزه استقبال از بهار مقرر شده بهار ۹۷ تمامی المان‌های سطح شهر در حوزه فرهنگی و گل و گیاه از سطح شهر جمع‌آوری و با چیدمان جدید نصب شود.
کاظمی عنوان کرد: همچنین در پلازاهای شهر مانند میدان شهدا جشنواره‌های بزرگ برگزار خواهد شد.
وی به عملیات زمستانه اشاره کرد و گفت: در این حوزه تاکید داریم تا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آموزش کارگران در حوزه خدمات شهری و فضای سبز انجام دهیم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در زمستان سال جاری توجه ویژه‌ای به پیاده‌روهای خیابان‌های اصلی شهر خواهد شد؛ همچنین اولویت برف‌روبی باید جلوی مدارس، بیمارستان‌ها و … باشد.
کاظمی تصریح کرد: در بحث پاک‌سازی معابر فرعی می‌توان از توان و پتانسیل بخش خصوصی استفاده کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن