اسلاید شواقتصادیزندگیستون اصلی

خراسان‌ رضوی دومین تولیدکننده چرم کشور/ نمایشگاه تخصصی صنعت چرم در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 13820

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خراسان‌رضوی سابق بر این رتبه چهارم تولید چرم در کشور را داشت که هم اکنون این رتبه به دوم رسیده است.

به گزارش صبح مشهد، علی غفوری‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان صنعت،  معدن و تجارت خراسان‌ رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد بر این است که برگزار شدن نمایشگاه‌ها فرصتی است که می‌تواند برای توسعه تجارت در خراسان رضوی بسیار کمک دهنده باشد.

وی با بیان اینکه افزایش سهم اصناف تولیدی در خراسان رضوی یکی از موضوعات مورد توجه در خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: میانگین تعداد صنوف تولیدی در خراسان رضوی حدود ۱۶ درصد در ابتدای سال ۹۵ بوده و هم اکنون این میزان به ۱۸ درصد رسیده که البته میانگین این میزان در سطح کشور ۲۲ درصد است.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: یکی از راهکارهایی که در این  میان می‌تواند کمک‌دهنده باشد حمایت از تولید داخلی است که در راستای این امر برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی از روش‌های مفید به فایده است.

غفوری‌مقدم ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در خراسان رضوی رخ داده این است که در حوزه تولیدات چرمی مانند کفش شرکت‌های تولیدی صنفی نیز توانسته‌اند صادرات داشته و در حوزه‌های تجارت خارجی حضور داشته باشند. در حالی‌که سابق بر این رتبه تولید محصولات چرمی در خراسان‌رضوی چهارم بوده هم‌اکنون به دوم رسیده و حتی در محصولات دست‌دوز این رتبه به اول ارتقا پیدا کرده است.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تأکید کرد: هم‌اکنون نوعی اعتماد‌سازی مناسب بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌وجود آمده به‌گونه‌ای که سابق بر این بخش بسیار زیادی از بازار مشهد‌مقدس در اختیار کفش چینی بود اما هم اکنون اینگونه نیست.

غفوری‌مقدم اظهار داشت: در تولیدات داخلی امروزی علاوه بر اینکه کیفیت مورد توجه قرار می‌گیرد طراحی نیز مورد توجه قرار گرفته و به‌همین علت شاهد افزایش اقبال عمومی به خرید تولیدات داخلی هستیم. همچنین برای بهبود وضعیت صنعت چرم در خراسان رضوی یکی از رسته‌های طرح اشتغال فراگیر تولید کفش معرفی شده و پرداخت تسهیلات برای واحدهای آن انجام می‌شود.

لزوم برند سازی و تولیدات به روز

همچنین در ادامه این نشست بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی محصولات چرمی، لزوم برند سازی تولیدات متنوع و تاکید بر فراگیری آموزش های به روز انجام شد.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت چرم، کیف و کفش با رویکرد معرفی ظرفیت ها و تقویت بازاریابی و صادرات از ششم تا نهم دی ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. ماهم میتونیم در نمایشگاه شرکت کنیم؟ شرایط از کجا پیداکنیم

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان دست درکار برنامه بنده کفش فروش هستم درخواست هماهنگی جا در نمایشگاه دارم راهنمایی کنید متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن