اسلاید شوستون اصلیشهری

بازگشت به اول خط؛ اجرای خط ۳ بی. آر. تی مشهد منوط به تایید راهور

کد خبر : 13773

راهور ناجا: پس از بازدید و تایید پلیس، اجازه نصب نرده‌ها را می‌دهیم

ماجراهای خط ۳ بی.آر.تی مشهد که طی هفته‌های گذشته با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، روز گذشته نیز با اتفاقی جدید ادامه یافت. ظهر روز گذشته شهرداری مشهد ۴۸ساعت بعداز برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور فرمانده راهور، اقدام به آسفالت آثار به جامانده از کندن بلوکه‌های حدفاصل میدان توحید تا چهارراه میدان بار کرد. اقدامی که می‌تواند نشان دهنده رفع اختلاف ورسیدن به توافقاتی برای اجرای ادامه مسیر ایزوله خط ۳بی آرتی در این خیابان بین شهرداری وپلیس راهور استان باشد، هرچند که این سوال را نیز در ذهن ایجاد می‌کند که آیا به این سرعت زیرساخت‌های مد نظر پلیس در این پروژه فراهم شده است؟!

آسفالت برای اجرای ادامه مسیر ایزوله خط۳بی آرتی

روز گذشته با حضور در این منطقه، از اقدامات در حال انجام شهرداری مطلع شدیم. برکچی معاون حمل ونقل شهرداری مشهد ونیشابوری مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی وتعدادی از کارشناسان این سازمان که درحال بازدید از محل واقدامات انجام شده بودند، در این باره توضیحاتی ارائه کردند. برکچی در پاسخ به این که «آیا زیرساخت‌های مد نظر پلیس برای ادامه خط ۳ بی.آر.تی آماده شده و موافقت پلیس راهور جلب شده است؟» گفت: مشکلات برطرف شده است و با هماهنگی پلیس راهور ادامه مسیر اجرا می‌شود. وی افزود: چهارشنبه گذشته جلسه هماهنگی در این زمینه با حضور سرهنگ حاجی زاده رئیس پلیس راهور استان برگزار و مقرر شد با در نظر گرفتن تدابیری، مسیر خط ۳ بی آرتی ادامه یابد.

خواسته پلیس ایجاد بارانداز و پارکینگ بود

وی ادامه داد: آن‌ها از ابتدا نیز با اجرای این مسیر مشکلی نداشتند بلکه معتقد بودند باید یک سری نیازها مانند بارانداز و پارکینگ در این مسیرایجاد شود که این کار درحال انجام است وایستگاه‌های قدیمی اتوبوس جمع آوری وتبدیل به بار اندازخواهد شد. برکچی در این باره که ادامه مسیر ازچه زمانی اجرا خواهدشد نیز گفت: باتوجه به هماهنگی و موافقت استانداری، فرمانداری و پلیس راهور، ادامه مسیر در اولین فرصت انجام خواهد شد اما هنوز برنامه زمان بندی اجرای ادامه مسیر مشخص نشده است و نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم. وی گفت: اکنون نیز در حال آسفالت حفره‌های باقی مانده  حاصل از جمع آوری جداول وسط خیابان درمسیرخط۳بی آرتی برای عبور اتوبوس‌ها هستیم تا درکنار آماده شدن مسیرایزوله، خودروها نیزدچار مشکل نشوند.

جلوگیری از ایزوله کردن مسیر وجمع آوری نرده‌ها با هدف فراهم کردن ملزومات بود

همچنین سرهنگ «حاجی زاده» رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، در پاسخ به خراسان رضوی درباره برگزاری جلسه هماهنگی برای اجرای ادامه مسیر خط۳بی آرتی وموافقت پلیس راهور برای ادامه اجرای مسیر ایزوله ونصب نرده‌ها گفت: اجرای خط ۳ بی آرتی مصوب شورای ترافیک کشور واستان در سال ۹۳است ودلیل اجرا نشدن آن نیز تا کنون، ایجاد ملزومات مورد نیاز در این مسیر بود تا مردم دچار زحمت نشوند. وی در پاسخ به این سوال که «ملزومات مد نظر پلیس راهور چه بوده است؟» افزود: ایجاد مسیر ایزوله خط ۳ بی آرتی، یک خط عبور خودروها را می‌گیرد از این رو باید بارانداز،  ایستگاه تاکسی وپارکینگ در مسیر ایجاد شود که در این مسیر، پارکینگ مجد هنوز راه اندازی نشده است. حاجی زاده تصریح کرد: شهرداری وپلیس راهور، دو سازمان خدمت رسان هستند اما با توجه به این که ما بیشتر در خیابان حضور داریم، مردم خواسته هایشان را به ما می‌گویند. اگر مسیر ایزوله اجرا شود اما ملزومات را ایجاد نکنند، مردم به زحمت خواهند افتاد. رئیس پلیس راهور استان در پاسخ به این سوال که اکنون سازمان اتوبوسرانی می‌تواند با نصب نرده ادامه مسیر ایزوله را اجرا کند یا نه ؟ گفت: از مسیر بازدید خواهیم کرد اگر ملزومات ایجاد شده باشد، اجازه نصب نرده‌ها را خواهیم داد.

منبع: خراسان

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن