اسلاید شوستون اصلیشهری

لایحه ارائه مشوق به مجتمع‌های تجاری و اداری با کیفیت در راه شورا/ ظرفیت ویژه منطقه ۱۲ مشهد برای توسعه واحدهای صنفی

کد خبر : 13721

هدف ما از ارائه این لایحه آن است که ساخت و ساز در مشهد اقتصادی و به‌صرفه شود تا اقتصاد شهرداری نیز رونق گیرد. ما در شهرداری برای شکوفایی ساخت و ساز تلاش داریم تا تخفیفاتی در پروانه ساختمانی برای افراد قائل شویم.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس گفت: لایحه ارائه مشوق به مجتمع‌های تجاری و اداری با کیفیت برای ارائه به شورای اسلامی شهر در حال تدوین است.
به گزارش صبح مشهد، رضا خواجه نایینی در نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری و اتاق اصناف مشهد که به همت شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد، اظهار کرد: ما در این دوره از مدیریت شهری به عنوان معاونت اقتصادی باید به دنبال ایجاد تغییر در فضای اقتصادی شهر باشیم.
وی افزود: بخشی از وضعیت موجود اقتصادی شهر مشهد ناشی از وضعیت کلی اقتصاد کشور بوده و بخشی نیز ناشی از تصمیمات شهرداری در دوره‌های گذشته است. در دوره گذشته نگاه معاونت اقتصادی بیشتر به اقتصاد شهرداری بوده تا اقتصاد شهر و هدف این بود تا هزینه‌های شهرداری توسط این معاونت پوشش داده شود.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس افزود: ما در این دوره، اول به دنبال شکوفایی اقتصاد شهر مشهد هستیم و معتقدیم که اگر اقتصاد شهری رونق یابد، اقتصاد شهرداری نیز شکوفا می‌شود. لذا در همین راستا سیاست‌های جدید معاونت اقتصادی در حال تدوین است.
ارائه مشوق به مجتمع‌های تجاری و اداری با کیفیت
خواجه نائینی تصریح کرد: مجتمع‌های تجاری احداث شده در دوره گذشته نیز با این نگاه بود تا شهرداری بتواند سهم خود را ببرد و منتفع شود.
وی با اشاره به تدوین لایحه ارائه مشوق به مجتمع‌های تجاری و اداری با کیفیت برای ارائه به شورای اسلامی شهر، ادامه داد: باید مردم بتوانند وقتی به یک مجتمع مراجعه می‌کنند همه نیازهای خود اعم از خرید، تفریح، غذا، شهربازی، پارکینگ و … تامین نمایند. پس هر کسی در راستای احداث چنین مجتمع‌هایی گام بردارد از مشوق‌های شهرداری بهره‌مند خواهد شد که انتظار می‌رود این لایحه تا پایان دی‌ماه سال جاری به تصویب برسد.
ساخت و ساز را در مشهد اقتصادی می‌کنیم
خواجه نائینی عنوان کرد: هدف ما از ارائه این لایحه آن است که ساخت و ساز در مشهد اقتصادی و به‌صرفه شود تا اقتصاد شهرداری نیز رونق گیرد. ما در شهرداری برای شکوفایی ساخت و ساز تلاش داریم تا تخفیفاتی در پروانه ساختمانی برای افراد قائل شویم.
وی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۲ مشهد در آینده شبیه غرب تهران خواهد بود، محلی با آرامش برای زندگی. نظام شهری خوبی در این منطقه حاکم است، رشد جمعیتی خوبی دارد و ۱۸ درصد مساحت شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.
تفاهم‌نامه منطقه گردشگری طوس امضا می‌شود
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به رشد ۱۲۶ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی و ۱۷۲ درصدی مساحت‌های ساخته شده در منطقه ۱۲ در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، اظهار کرد: برای توسعه اصناف در این منطقه باید ابتدا بازار را بررسی کرد و هدف بلند مدت نیز داشت.
خواجه نائینی گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد، بزرگراه خاتم، آرامگاه فردوسی، پارک مینیاتوری، دسترسی به بزرگراه میثاق و .. از ظرفیت‌های این منطقه به شمار می‌آید. همچنین روز شنبه هفته آینده تفاهم‌نامه منطقه گردشگری طوس نیز امضا می‌شود که ظرفیت بزرگی برای این منطقه محسوب می‌شود.

آمادگی شهرداری برای مشارکت با بخش خصوصی جهت کسب درآمد از دارایی‌های شهرداری

وی ادامه داد: در دوره گذشته شهرداری، سیاست این بود که برخی از صنوف به اجبار باید در برخی از مناطق مستقر می‌شدند اما رویکرد ما این است که شما برنامه توسعه اصناف در این منطقه و هویت تجاری جدید آن را پیشنهاد دهید. شهرداری نیز با نگاه برد – برد، پشتیبانی لازم را از برنامه ارائه شده انجام خواهد داد تا سود شما در این منطقه افزایش یابد.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس افزود: این منطقه بر اساس طرح شکل گرفته است و اینجا برای احداث تجاری نیازی به تغییر کاربری ندارید زیرا راسته‌های تجاری تعریف شده‌اند. شهرداری مشهد آمادگی دارد تا هر دارایی و امتیازی که در این شهر دارد برای توسعه و کسب درآمد از آن با بخش خصوصی وارد مشارکت شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن