اخبار مهماستانیاسلاید شوستون اصلیورزشی

جزئیات تازه از گرفتار شدن کوهنوردان مشهدی زیر بهمن/ ۷ مفقودی و ۲ جان باخته تاکنون

کد خبر : 13635

تیم ۱۴ نفره کوهنوردان مشهدی با یک کوهنورد الیگودرزی در صعود به قلعه “اشترانکوه” استان لرستان دچار حادثه شده که تاکنون ۲ نفر جان باخته، ۷ نفر مفقود و ۶ نفر سالم پیدا شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، تیم کوهنوردی ۱۴ نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز ۳ روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم ۱۵ نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۳ کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و ۱۲ کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم ۱۵ نفره تاکنون ۷ کوهنورد مفقود شده، ۲ نفر جان باخته و ۶ نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن ۷ مفقودی ادامه دارد هرچند به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.

درخواست یک فروند بالگرد از تهران برای جستجوی مفقودین اشترانکوه

محمد باقر محمدی اظهار داشت: یک تیم ۱۴ نفره کوهنوردی از خراسان رضوی شب گذشته در ارتفاعات اشترانکوه لرستان دچار مشکل شدند، این تیم که بدون مجوز و عدم هماهنگی با کوهنوردان ازنایی اقدام به کوهنوردی کرده بودند با توجه به بارندگی شدید در کوه‌های اشترانکوه دچار بهمن شدید می‌شوند.

وی افزود: پس از اطلاع به هلال احمر استان دو بالگرد و چند تیم امدادی به منطقه اعزام شدند و تاکنون جستجو برای پیدا کردن مفقودان ادامه داشت ولی با توجه به برودت هوا عملیات متوقف شد.

معاون هلال احمر استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر هفت نفر از تیم کوهنوردی همچنان مفقود هستند عنوان کرد: فردا صبح با تیم بندی نیروها، عملیات مجدد جستجو را ادامه خواهیم داد؛ با توجه به برودت شدید هوا و شرایط بد کوهستان، امکان زنده یافتن این افراد در این شرایط وجود ندارد.

وی بیان کرد: تیم‌های امداد کوهستان ازنا و هلال‌احمر استان درصحنه هستند و برای ادامه عملیات فردا ازلحاظ نیرو مشکل نداریم؛ برای این عملیات یک تیم ۲۰ نفری از کوهنوردان ازنایی در منطقه اعزام میشود.

محمدی با بیان اینکه فردا دو پرواز بر فراز کوه خواهیم داشت که با توجه به وجود یک فروند بالگرد، درخواست یک فروند بالگرد دیگر از تهران را داریم، افزود: درصورتی‌که تا سه روز آینده بارندگی نداشته باشیم جستجو ادامه دارد و در غیر این صورت ادامه تفحص در بهار انجام می‌شود.

عملیات جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده مشهدی متوقف شد

رضا آریایی اظهار داشت: عملیات جست‌وجوی کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه به علت سرمای هوا و تاریکی پایان یافت. ادامه جست‌وجو به صبح فردا موکول شد.

به گزارش تسنیم، تیم کوهنوردی ۱۴ نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز ۳ روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم ۱۵ نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۳ کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و ۱۲ کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم ۱۵ نفره تاکنون ۷ کوهنورد مفقود شده، ۲ نفر جان باخته و ۶ نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن ۷ مفقودی از فردا ادامه دارد هرچند به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.

پلنگ برفی ایران جان خود را از دست داد

رضا آریایی در مورد آخرین وضعیت کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان اظهار داشت: هویت دومین جسد کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه مشخص شد که نام وی مرتضی غلامپور معروف به پلنگ برفی ایران است.

وی با اشاره به بکارگیری تمام امکانات برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده افزود: تلاش ها برای پیدا کردن ۷ کوهنورد دیگر که ۲ زن و ۵ مرد هستند ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این کوهنوردان در زیر بهمن هستند و جان خود را از دست داده اند چراکه کوله پشتی های پیدا شده درست در محل پیدا کردن جسد کوهنورد بوده است.

گفتنی است، ۳ روز قبل ۱۴ کوهنورد مشهدی برای صعود به اشترانکوه اقدام کرده که یک کوهنورد از شهرستان الیگودرز در استان لرستان نیز این گروه را همراهی می‌کند؛ این گروه کوهنوردی ۱۵ نفره در دهلیز سمت چپ به سمت قله گرفتار بهمن شده که ۶ نفر سالم پیدا شده ولی ۹ نفر مفقود بود که جسد ۲ کوهنورد پیدا و ۷ کوهنورد دیگر هنوز پیدا نشدند.

اسامی کوهنوردان مفقودی: علی حسینی، امان‌الله جوکار، ناصر اکبری، اکرم حقانی، مهشید جوان‌محمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب.

اسامی کوهنوردانی که نجات یافته‌اند: امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی، سید رضا وحیدی.

علیرضا عامری کوهنورد ۲۲ ساله  و مرتضی غلامپور معروف به پلنگ برفی ایران که سابقه صعود به چند قله ۸۰۰۰ متری از جمله اورست را در پرونده اوست، دو کوهنورد جان باخته تاکنون است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن