اخبار مهماسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

رونمایی از ۱۵ طرح فناورانه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

کد خبر : 13605

فعالیت شهرداری در کنار دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی نشان از هم‌گرایی بین دستگاه‌ها و نهادهای علمی دارد.

دبیر علمی ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی گفت: از ۱۵ طرح فناورانه در هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رونمایی خواهد شد.
به گزارش صبح مشهد، محمد کافی با بیان این مطلب، در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: با رونمایی از ۱۵ طرح فناورانه در هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان تلاش می‌شود ارتباط موثری بین صاحبان صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی با پژوهشگران برتر و نخبگان دانشگاهی برقرار شود.
وی ابراز کرد: جشنواره‌های پژوهش و فناوری ارتباط بین جامعه پژوهشگر را با جامعه‌ای که نیاز به پژوهش دارد، برقرار می‌کند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان طی سال‌های اخیر و کسب رتبه برتر نمایشگاه طی ۳ سال گذشته، ابراز کرد: فراگیری وجه تمایز برگزاری این دوره از نمایشگاه به نسبت سال‌های پیش است. به طوری‌که آستان قدس رضوی، حوزه علمیه به همراه دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.
کافی، دیگر وجه تمایز این نمایشگاه را در فن بازار بودن آن خواند و گفت: صاحبان فناوری خدمات و دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند و انتظار می‌رود قراردادهایی بین فناوران و صاحبان کسب و کار منعقد شود.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مشاوره تخصصی در نمایشگاه و مشارکت دست‌اندرکاران، بیان کرد: کارگروه‌های مختلفی دست‌اندرکار برگزاری این نمایشگاه هستند و تلاش می‌شود برنامه‌ها و هماهنگی‌ها به دقت اجرایی شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد کارگروه تبلیغات و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد، گفت: همچنین کارگروه‌های فن بازار و مشارکت‌های علمی نیز در این بین فعالیت دارند.
کافی در خصوص دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه در سالیان گذشته، توضیح داد: فعالیت شهرداری در کنار دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی نشان از هم‌گرایی بین دستگاه‌ها و نهادهای علمی دارد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ شرکت دانش بنیان و ورود آن‌ها به بازار کسب و کار، افزود: این تعداد شرکت موفق شدند نوآوری خود را عرضه کرده، آن را تجاری‌سازی کنند و مورد پذیرش جامعه قرار گیرند که این خود موفقیتی بزرگ است.
دبیر علمی ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تشکیل باشگاهی به منظور اتصال دانشگاه و صنعت از دیگر دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه طی سال‌های گذشته است.
کافی با بیان اینکه پایشی در حوزه تولید دانش در خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها صورت نگرفته است، افزود: با این وجود می‌توان گفت ۷ درصد تولیدات علمی کشور از خراسان رضوی کسب می‌شود که از کانون‌های آن می‌توان به پارک علم و فناوری خراسان اشاره کرد.
وی بیان کرد: همچنین دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی وزارت علوم شتاب علمی خوبی را نشان می‌دهد و جزو ۳ دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش و فناوری انتخاب شده است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در عین حال مطالعه طرح ماموریت گرایی پژوهش در سطح ملی به دانشگاه فردوسی تفویض شده است.
کافی به فعالیت و نقش پررنگ واقفان علمی اشاره کرد و توضیح داد: خیران علمی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه فردوسی خدمت کردند و چندین خوابگاه بنا کرده، کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه درمان دانشجویان نیازمند را متقبل شدند. به تازگی نیز در جهت خرید دستگاه‌های کارآمد برای دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن