اخبار مهماسلاید شوستون اصلیشهری

شهردار مشهد ؛ باغ پادگان ارتش تنفسگاه مشهد است اجازه ساخت وساز نمی‌دهیم

کد خبر : 13570

انتقال پادگان لشکر ۷۷ به خارج از مشهد وتعیین کاربری اراضی آن که چندین سال است کلید خورده داستانی ادامه دار است؛ با این که اکنون بخش زیادی از پادگان لشکر ۷۷تخلیه وبه محل جدید منتقل شده اما هنوز اراضی این پادگان دربخش شمالی به شهرداری مشهد تحویل داده نشده است ومذاکرات بر سرتعریف کاربری اراضی پادگان لشکر ۷۷در  پساانتقال این پادگان ادامه دارد؛

به گزارش صبح مشهد، شهردار مشهد مقدس شنبه شب گذشته در برنامه تلویزیونی اشاره که ازسیمای خراسان رضوی پخش شد، درباره انتقال پادگان لشکر۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) با اشاره به مذاکراتی که پیش از این با ارتش انجام گرفته بود گفت: در گذشته برای اراضی پادگان ارتش ۲ طرح تهیه و ساخت و سازهایی نیزدرآن صورت گرفته بود که طی آن دو خیابان ازاین اراضی عبور می‌کرد. اما من ادامه کار را متوقف کرده ام.

تقی‌زاده به انجام مذاکرات و ارائه فرصتی به مسئولان ارتش، برای تصمیم‌گیری اشاره کرد وافزود: نمی‌خواهیم باغ پادگان لشکر ۷۷ را به هم بریزیم زیرا باغ پادگان برای ذخیره فضای سبز شهر مشهد لازم است و در نهایت اگر لازم شود این پادگان خریداری خواهد شد. اما اجازه ساخت و ساز دراین محل از سوی شهرداری داده نخواهدشد و بنای این کار را ندارم و زیربار امضای این قرارداد هم نخواهم رفت.

انتقال پادگان تا ارائه طرح جدید ارتش متوقف شده است

در همین حال “جنتی” مدیرانتقال پادگان‌های شهرداری مشهد در این باره به خراسان رضوی می‌گوید: پادگان لشکر ۷۷به دو قسمت تقسیم شده است؛ بخش اول واقع درضلع جنوبی بزرگراه شهید کلانتری است که همان میدان تیر یا اراضی آبشار است وبخش دوم واقع در ضلع شمالی است که باغ پادگان لشکر ۷۷در آن واقع شده است.

وی می‌افزاید: بخش جنوبی یا همان میدان تیر ارتش دارای مصوبه کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری است اما بخش شمالی هم اکنون فاقد مصوبه کمیسیون ماده ۵ است.

وی اضافه می‌کند: طبق قانون طرح‌های شهری باید به تایید شورای عالی معماری وشهرسازی کشور برسد؛ برهمین اساس طرح در نظرگرفته شده برای میدان تیر ارتش به این شورا ارجاع داده شد که اشکالاتی از سوی شورای عالی معماری وشهرسازی به این طرح وارد شده که یکی از آن‌ها این است که طرح ارتش باید برای هردو بخش پادگان به صورت یکپارچه تعریف شود تا بتوانند تصمیم واحدی برای آن بگیرند.

جنتی بابیان این که طرح انتقال پادگان ارتش هم اکنون متوقف شده است، اظهارمی کند: نظر شهردار مشهد این است که بخش شمالی یا همان باغ پادگان ارتش که در دیدگاه لشکر ۷۷واقع شده، با توجه به این که در بافت متراکم قرارگرفته است باید به عنوان تنفسگاه مشهد درنظر گرفته شود وساخت وساز در آن انجام نشود.

وی می‌گوید: برهمین اساس مکاتباتی با ارتش انجام شده است ومنتظر پاسخ ارتش در این زمینه هستیم لذا شهردار مشهد هم اعلام کرده است که قراردادی را که در آن ساخت وساز در باغ پادگان تایید شود، امضا نخواهد کرد.

وی می‌افزاید: شهردار مشهد اعتقاد دارد که بخش جنوبی یا همان اراضی میدان تیر ظرفیت کافی برای تعریف طرح‌های انتفاعی وسرمایه گذاری برای ارتش را دارد لذا بخش شمالی باید به عنوان تنفسگاه مشهد در نظرگرفته شود.

وی با بیان این که طبق قانون هرگاه قرار باشد پادگانی انتقال پیدا کند ارتش حق تعریف طرح‌های انتفاعی وسرمایه گذاری را دارد، اضافه می‌کند: در همین زمینه ارتش طرحی را ارائه داده است که مورد تایید شورای عالی معماری وشهرسازی کشور نیست وشهردار مشهدنیز به ارتش اعلام کرده است که در بخش شمالی پادگان لشکر ۷۷بعداز انتقال اجازه ساخت وساز را نخواهد داد.

جنتی تصریح می‌کند: اگر قرارباشد در دیدگاه لشکر با تراکم ۲۴۰اجازه ساخت وساز ۴۰۰واحد مسکونی به ارتش بدهیم بارترافیک پاسخگو نیست وآلودگی هوا نیزافزایش پیدا خواهد کرد.

وی می‌افزاید: در این باره مکاتبات خود را با ارتش برای ارائه طرح جدید انجام داده‌ایم ودرانتظار پاسخ ارتش هستیم لذا طرح انتقال پادگان ارتش هم اکنون متوقف شده است.

برای شفاف شدن موضوع وشنیدن نظرات ارتش در این باره با امیر سرتیپ دوم «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور تماس گرفتیم که وی با اعلام این که باید موضوع رابررسی کنیم، پاسخگویی در این زمینه را به آینده موکول کرد.

منبع: خراسان

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام با توجه به الودگی هوای شهر مشهد و کمبود فضای سبز بهتر است پادگان به پارک وفضای سبز واحداث سوله بحران اختصاص یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن