اسلاید شوزندگیستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اشنوگل را خانوادگی ببینید

کد خبر : 13391

اکران فیلم سینمایی «اشنوگل» در پردیس سینمایی هویزه و سینما آفریقا آغاز شده است.

به گزارش صبح مشهد، «اشنوگل» فیلمی است ۸۰ دقیقه ای به کارگردانی هادی حاجتمند و نویسندگی ابراهیم اصغری و مهدی محمدی که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است.

در خلاصه فیلم آمده است: «یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالاً یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده است.»
برزو ارجمند، ماه‌چهره خلیلی، کاوه سماک‌باشی، رحیم نوروزی، هاشم مسعودی، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری و مهدی آفتابی در این فیلم نقش ایفا می کنند.

سابقه موضوع فیلم:

گفتنی است: در سال ۱۳۹۴، با گذشت ۳۰ سال از عملیات کربلای ۴، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که اجساد ۱۷۵ غواص ایرانی را که با دستان بسته شهید شده‌اند، در منطقه ابوفلوس عراق کشف کرده‌است. فرمانده این ستاد همچنین اعلام کرد که برخی از پیکرهای کشف شده دارای هیچ جراحتی نیستند و نیروهای بعثی آن‌ها را زنده به گور کرده‌اند. پیکر مطهر این غواصان شهید به همراه ۱۰۰ رزمنده گمنام دیگر طی مراسمی در روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ در تهران و از میدان بهارستان تا معراج شهدا تشییع شد.

اشنوگل در لغت به چه معناست?

اشنوگل یا همان اسنورکل غواصى، نام اولین وسیله ساخته شده از تجهیزات غواصى است که بیش از ۵٠٠٠ سال قبل، براى مقاصد نظامى توسط غواصان باستانى بکار گرفته می شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن