استانیاسلاید شودانش و فناوریزندگیستون اصلی

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان/هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 13366

استاندار خراسان رضوی گفت: حدود ۴ هزار و ۱۰۹ نفر در شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان مشغول به کار هستند.
به گزارش صبح مشهد، علیرضا رشیدیان امروز در نشست شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان خراسان رضوی که در ساختمان شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اعلام اینکه اکنون ۳۵۰ محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان استان تولید شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶۴ شرکت دانش بنیان و ۲۵۰ شرکت فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بر روی شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی صورت گرفته است، ادامه داد: این شرکت‌ها ۱۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای مجاور و اروپایی داشته‌اند که این امر نشان می‌دهد شرکت‌های دانش بنیان ما این ظرفیت را دارند که بتوانند در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند، افزود: بایستی ساخت و ساز و فضای جدید برای شرکت‌های دانش بنیان استان در نظر گرفته شود تا مسائل و مشکلات این شرکت‌ها برطرف گردد.

رشیدیان با بیان اینکه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان، باعث شده جایگاه دانشگاه‌های خراسان رضوی نه تنها در سطح علمی بلکه در سطح بین‌المللی ارتقاء یابد، تصریح کرد: شبکه جامع دانشگاه‌های استان با هدف تعامل بین روسای دانشگاه‌ها برای ارتقای سطح علمی آن‌ها، بهره‌گیری و اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها، امکانات و اساتید دانشگاه‌ها با یکدیگر و مشاوره و همکاری آن‌ها راه‌اندازی شد.

ضرروت رجوع به دانشگاهیان برای حل معضلات و مسائل خراسان رضوی
وی خواستار مشارکت دانشگاه‌ها در حل معضلات و مسائل استان شد و اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اساتید، دانشکده‌ها، پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نوع ارتباط با دستگاه‌های اجرایی استان باید در شبکه جامع دانشگاه‌ها استان مورد بررسی قرار گیرد و برای حل مشکلات استان نیز به فرهیختگان رجوع شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان رضوی، عنوان کرد: طی سه سال گذشته خراسان رضوی در حوزه پژوهش همواره رتبه برتر را کسب کرده است و امسال نیز باید تلاش کنیم که نواقص و مشکلات سال‌های گذشته در نمایشگاه پژوهش استان را برطرف نماییم.
وی ادامه داد: ما باید موانع که میان ایده‌های پژوهشی نخبگان و تبدیل آنان به پروژه‌های اجرایی را برداریم و حتی اگر لازم است بخش‌های دولتی و خصوصی نیز برای حل این مسئله در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال حضور یابند .ما می‌توانیم از این نمایشگاه به عنوان فرصت بی‌بدیل برای تسهیل اقدامات پژوهشگران به منظور حل معضلات استان بهره ببریم.
استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در شبکه جامع دانشگاه ها و نهادهای علمی خراسان رضوی در خصوص مسائل منطقه ویژه علم و فناوری مشارکت بیشتری داشته باشند تا شرایط بهتری برای شرکت‌های دانش بنیان استان فراهم گردد.
رشیدیان با اشاره به اینکه ما نیازمند همکاری تمام دانشگاه‌های استان برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین هستیم، خاطرنشان کرد: هر دانشگاه برای این که بتواند از دانشگاه اول و دوم به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کند، ابتدا باید ارزیابی از تعداد فارغ‌التحصیلانی که توانسته‌اند اشتغال ایجاد کنند، داشته باشد تا اگر مشکلی در نحوه آموزش، نیازسنجی بازار و سایر عوامل در این زمینه وجود دارد، شناسایی و برطرف شود.

هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی برگزار می‌شود

همچنین مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خراسان رضوی به مناسبت هفته پژوهش از ۱۷ الی ۲۰ آذرماه جاری در مشهد خبر داد.
دکتر امیر ملک‌زاده، با اعلام اینکه نمایشگاه پژوهش و فناوری از ۱۷ الی ۲۷ آذرماه جاری در سطح استانی و ملی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امسال نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی از ۱۷ الی ۲۰ آذرماه با مشارکت جهاددانشگاهی استان، دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری سه رویداد ایده پردازی و استارت آپ ویکند در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان پیش بینی شده است. برخلاف سال گذشته دو واحد شتاب دهنده نیز در این نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امسال  بیش از ۲۲ برگزیده در این نمایشگاه نخواهیم داشت و معرفی برگزیدگان حقیقی را به دستگاه های اجرایی واگذار کرده‌ایم.

ملک‌زاده از احتمال حضور وزیر علوم در هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاحیه این نمایشگاه ۱۷ آذرو اختتامیه نیز ۲۰  آذرماه درنظر گرفته شده است. کمیته فناوری به پارک علم و فناوری خراسان و کمیته اطلاع رسانی به شهرداری مشهد واگذار شده است.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: خیلی در حق فارغ التحصیلان بی انصافی می کنیم؛ آنان را افرادی می دانیم که دانش کافی را برای ورود بازارکار ندارند، درحالیکه تمام آنان اینگونه نیستند و شاید مشکلاتی نیز در فضای کار وجود داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن