اخبار مهماسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

مدیر عامل بیمارستان رضوی؛ توسعه دانش پزشکی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

کد خبر : 13310

بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی صبح امروز در بیمارستان رضوی مشهد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل بیمارستان رضوی با بیان این که پزشکی هسته ای رشته‌ای نوپا و پیشرفت‌هایی قابل قبول است، افزود: بسیار مفتخریم که میزبان بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی در بیمارستان رضوی مشهد هستیم. رشته پزشکی هسته‌ای، رشته‌ای نوپاست و خوشبختانه پیشرفت‌ها در این حوزه خیلی سریع اتفاق افتاده است.
قاسم سلطانی ادامه داد: برگزاری کنگره های این ‌چنینی به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات پزشکی هسته‌ای خدمات و دستاوردهای متعددی را در زمینه‌های مختلف تخصصی، تشخیصی و درمانی به همراه دارد.
وی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های اعمال شده شاهد سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه سلامت بودیم و نه تنها این تحریم‌ها مانع رشد علمی و پزشکی ایران نشده، بلکه شاهد درخشش‌های متعددی بوده‌ایم و امیدوارم با همکاری تمام همکاران بتوانیم موجب رشد سازمان انرژی هسته‌ای و شرکت‌های مرتبط این رشته شویم.
سلطانی ادامه داد: باید از پسا برجام برای ورود تجهیزات مدرن پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی به داخل کشور استفاده کنیم و این کار نیاز به کمک مالی دولت به پزشکان این حوزه دارد و به‌روز کردن تجهیزات سبب تشخیص بالاتر شده و باعث عملکرد بهتر نزد فارغ‌التحصیلان ما در این رشته می‌شود.

کنگره از یکم تا سوم آذرماه جاری

گفتنی است این کنگره، با حضور بیش از ۹۰ سخنران داخلی و خارجی از کشورهای کانادا، آلمان، هلند و دانمارک در حال برگزاری است.
در برگزاری این کنگره بین المللی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن پزشکی هسته ای ایران، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و نیز دانشگاه بن آلمان همکاری و مشارکت داشته و نیز حدود ۴۰۰ نفر در این کنگره شرکت دارند.
همچنین یک کارگاه با عنوان کنترل کیفی سیستم های تصویربرداری ترکیبی پت سی تی و اسپکت سی تی و نیز دو سمینار جانبی با عنوان سمینار فیزیک و سمینار رادیوفارماسی در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود.
روش‌های نوین تشخیصی در حوزه نفرولوژی، کاردیولوژی، تیروئید، پاراتیروئید، کاربردهای پت سی تی، پزشکی هسته ای در درمان، اسکلتال، حفاظت در بخش های پزشکی هسته ای و نیز ارائه نمونه ها و موارد مورد توجه عناوین اصلی و موضوعات محوری این همایش را تشکیل می دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن