اسلاید شوستون اصلیشهری

با کاشت ۲۵ هزاربوته گل حریم مطهر رضوی بهاری شد

کد خبر : 13316

در آخرین روزهای ماه صفر و در آستانه ماه ربیع الاول و اعیاد مبارک پیش رو ،بیش از۲۵هزار بوته انواع گل های فصلی و دائمی در بوستان ها،فلاورباکس ها و میادین حریم رضوی کاشته شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، شهردار منطقه ثامن با اعلام این خبر گفت: فضای سبز شهری در ارتقاءروحیه و نشاط شهروندان تاثیر بسزایی دارد.

سید مصطفی نعمتی افزود:به دلیل اینکه منطقه ثامن به جهت وجود مضجع شریف هشتمین امام همام شیعیان، در کانون توجهات میلیون ها نفر زائر و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت قرار دارد ،لذا ارائه انواع خدمات شهری در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عزم تمام همکاران ما در این منطقه بر رشد کمی و کیفی خدمات ارائه شده و حفظ و نشاط بخشی به سیمای شهر می باشد.

وی با اشاره به تشرف بیش از۴ میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر امسال به مشهد مقدس گفت: در چنین مناسبت هایی که حجم بالایی از جمعیت به منطقه وارد می شود، بعضا ناگزیر از نیاز به مرمت و واکاری و کشت مجدد گونه های گیاهی به منظور حفظ تراکم مناسب و شادابی سطح سبز موجود هستیم.
شهردار منطقه ثامن افزود:در همین راستا و علی رغم محدودیت های موجود از لحاظ ترافیکی و همچنین دشواری حمل گونه های گیاهی در معابر منتهی به حرم مطهر، در آخرین روزهای ماه صفر و در آستانه ماه ربیع الاول و اعیاد مبارک این ماه،بیش از۲۳هزار بوته انواع گل فصلی و دائمی در بوستان ها،فلاورباکس ها و میادین حریم رضوی کاشته شد.

وی ادامه داد:این گونه های گیاهی شامل بالغ بر۱۷۰۰۰بوته انواع گل از قبیل همیشه بهار،داوودی، کلم تزیینی و همچنین ۹۰۰۰بوته شمشاد سبز بوده که در میادین،بوستان ها،گلدان هاو فلاور باکس های ثابت و پرتابل سطح منطقه به کار رفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن