اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

شهردار مشهد؛ خانه رسانه راه اندازی می شود/ لزوم نهادینه کردن لهجه مشهدی

کد خبر : 13088

رسانه‌ها باید خانه‌ای برای گفتگو داشته باشند، لذا مکانی را به عنوان خانه رسانه در یکی از فرهنگسراهای شهرداری در اختیار خانه مطبوعات استان قرار خواهیم داد.

نخستین دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با شهردار مشهد صبح روز یکشنبه برگزار شد. به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات خراسان رضوی، شهردار مشهد در این دیدار که در اتاق کار وی برگزار شد،  با بیان اینکه رسانه‌ها باید خانه‌ای برای گفتگو داشته باشند گفت: مکانی را به عنوان خانه رسانه در یکی از فرهنگسراهای شهرداری در اختیار خانه مطبوعات استان قرار می‌دهیم. قاسم تقی زاده خامسی تصریح کرد: با مدیریت خانه مطبوعات تا نوروز ۹۷، محلی را برای گفتگو و تعامل اهالی رسانه افتتاح خواهیم کرد.
وی خطاب به نمایندگان اهالی رسانه استان گفت: از اینکه برخاسته از جمع شما هستم افتخار می‌کنم. شهردار مشهد با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری مطبوعات در مشهد گفت: ما یک سال فرصت داریم که نظرات را برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات کشور در مشهد جلب کنیم.
شهردار مشهد ضمن برشمردن امکانات و زیرساختهای موجود در مشهد تاکید کرد: تمهیدات لازم را نیز برای رسانه‌های کشور در مشهد فراهم خواهیم کرد تا میزبان خوبی برای نمایشگاه مطبوعات کشور باشیم.
تقی زاده خامسی در ادامه با انتقاد از تمرکز گرایی در تهران تصریح کرد: هر شهری باید به عنوان مرکز یک رویداد فرهنگی در کشور معرفی شود، ما نیز اگر می‌خواهیم مشهد برند شود ابتدا باید از توجه به فرهنگ و رسانه شروع کنیم.
وی در همین راستا بر نهادینه کردن لهجه مشهدی تاکیدکرد و گفت باید در این مورد فرهنگ سازی کنیم و از اهالی خانه مطبوعات استان خواست تا در این زمینه همکاری کنند.
شهردار مشهد همچنین با بیان اینکه هنرمندان بسیاری در تئاتر کشور مشهدی بودند اما ما یک سالن مناسب برای اجرای تئاتر نداریم، تاکید کرد: اگر همه باهم یکصدا باشیم می‌توانیم اتفاقات بزرگی را در مشهد رقم بزنیم.
سید جلال فیاضی رئیس خانه مطبوعات نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای بین‌المللی در مشهد به معرفی خانه مطبوعات، فعالیتها و اقداماتش پرداخت و گفت: پیگیری مسائل رفاهی و صنفی خبرنگاران در خانه مطبوعات، از جمله وظایف هیات مدیره خانه مطبوعات است.
علی پاکباز خسروشاهی مدیرخانه مطبوعات نیز با بیان اینکه ما معتقدیم خانه مطبوعات باید خانه رسانه‌ها باشد، گفت: خانه مطبوعات و رسانه می‌تواند بازوی فرهنگی مفیدی برای مدیریت شهری باشد.
مجتبی نوریان عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کشور و مدیر سابق خانه مطبوعات استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما در دوره قبل مدیریت شهرداری درخواست دیدار با شهردار را داشتیم که محقق نشد، گفت: در خیلی از استانها شهرداریها با خانه مطبوعات تعامل خوبی دارند که امیدواریم در مشهد نیز این تعامل دو سویه و همیشگی باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن