اخبار مهماسلاید شواقتصادیستون اصلی

خراسان رضوی رتبه ششم سرمایه گذاری کشور

کد خبر : 13027

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۷ ماهه سال ۹۶, ۱۵۹ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۸۶۹۹ میلیارد ریال  و اشتغال ۳۶۶۰ نفر در استان صادر شده است.


به گزارش صبح مشهد، راضیه علیرضایی اظهارداشت: از کل پروانه های بهره برداری صادر شده در این مدت, بخش های استخراج کانه های فلزی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و سایر محصولات کانی غیرفلزی با اختصاص  به ترتیب ۱۴۰۰۰ میلیارد ،۱۲۱۱ میلیارد و ۹۱۱ میلیارد ریال ( ۷۵، ۶٫۵ و ۵ درصد از کل سرمایه گذاری)، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته اند.
علیرضایی با بیان اینکه طی ۷ ماهه امسال، استان در میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پروانه های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر میزان سرمایه گذاری ۴۹۷ درصد و از نظر میزان اشتغال ۶۰درصد رشد داشته است.
وی گفت: خراسان رضوی با ۵۶۱۳ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۴۱۳۸ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۸۵ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه ششم (بعد از استانهای خوزستان ، اصفهان ، تهران، مرکزی ، آذربایجان شرقی) قرار گرفته است .
وی افزود: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن