اسلاید شوستون اصلیشهری

افزایش ۳۰۰۰ مترمربعی فضای سبز پیرامون حرم مطهر رضوی

کد خبر : 12952

احداث فضای سبز کوچه ضیا واقع در قطاع ۲ این منطقه و معادل ضلع شمالی پارکینگ شماره ۴ حرم مطهر به مساحت بیش از ۳۰۰ مترمربع به اتمام رسیده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد از افزایش ۳۰۰۰ مترمربعی فضای سبز پیرامون حرم مطهر رضوی خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، سید مصطفی نعمتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سالیان اخیر و به دنبال احداث فضای سبز و پارک‌های جدید در طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، سرانه فضای سبز منطقه ثامن از نیم متر مربع به بیش از ۵ مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته که میزان قابل توجهی است.
وی با اشاره به پایان عملیات اجرایی احداث فضای سبز جدید در ۳ نقطه ازسطح منطقه تصریح کرد: از آنجایی که منطقه ثامن یکی از کم برخوردارتربن مناطق مشهد مقدس به لحاظ سطح سبز موجود است، لذا علی‌رغم پارک‌ها، ره‌باغ‌ها و باغ‌بام‌های پیش‌بینی شده در طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی با استفاده حداکثری از فضاهای آزادسازی شده و اراضی رها و سطوح خرد سعی بر افزایش میزان سرانه فضای سبز منطقه داریم.
شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: با توجه به اینکه سطح منطقه تقریبا محیطی کارگاهی دارد و در برخی نقاط هنوز بافت فرسوده موجود است وعلی‌رغم در دسترس نبودن ماشین‌آلات به‌دلیل معابر کم عرض و نیز هم‌جواری برخی قطعات با منازل و بافت قدیمی و خطرساز، تمام مراحل احداث اعم از عملیات خاک‌برداری، اجرای مخزن ذخیره آب، اجرای سیستم روشنایی و کاشت پوشش گیاهی آن نیاز به بررسی وکارشناسی دقیق در زمان اجرا دارد که بعضا نیازمند زمان بیشتری است.
نعمتی به اتمام عملیات اجرایی احداث ۳ بوستان جدید در سطح منطقه اشاره و تصریح کرد: احداث فضای سبز کوچه ضیا واقع در قطاع ۲ این منطقه و معادل ضلع شمالی پارکینگ شماره ۴ حرم مطهر به مساحت بیش از ۳۰۰ مترمربع به اتمام رسیده است و همچنین پس از احداث پارک ۷۰۰ متر مربعی در کوچه محمدیه و در مجاورت ۲ خانه تاریخی غفوری و محمدی، نورپردازی آبنما و نصب مبلمان پارکی در آن صورت گرفت.
شایان ذکر است؛ عملیات اجرایی ۲ فضای سبز دیگر نیز با مساحت بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع هم‌اکنون توسط اداره فضای سبز مراحل انتهایی احداث را در سطح منطقه سپری می نماید که با بهره‌برداری از آنها و همچنین این ۳ بوستان جدیدالاحداث، مجموعا ۳۰۰۰ مترمربع به میزان فضای سبز موجود در منطقه افزوده خواهد شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن