اسلاید شواقتصادیستون اصلیشهری

مجوز شورا به شهرداری؛ انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

کد خبر : 12922

برای تامین هزینه های خطوط قطار شهری، شهرداری مشهد می تواند ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه نماید.

نشست علنی شورای شهر مشهد صبح امروز دوشنبه برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، شهردار مشهد که در نشست شورا حضور یافته بود، در جریان بررسی لایحه صدور مجوز فروش اوراق مشارکت برای خط دوم قطارشهری، افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون در شهرداری مشهد اوراق مشارکت زیادی برای پروژه های شهر مشهد عرضه شده است.

مهندس تقى زاده خامسی ادامه داد: در این مدت برای پروژه میدان شهدا ۵۱۵ میلیارد تومان، نوسازی طرح ثامن هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان، بافت فرسوده حرعاملی ۱۸۰ میلیارد تومان، خط دوم قطار شهری هزار میلیارد تومان و برای خط سوم آن نیز ۵۰۰ میلیار تومان اوراق مشارکت صادر شده که در مجموع هفت هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان اصل و سود بدهی برای شهرداری ایجاد کرده است.
وی گفت: با این وجود برای تکمیل خط دوم قطارشهری چاره ای جز عرضه اوراق مشارکت نیست.
همچنین فاینانس، اوراق مشارکت و پول شهرداری تنها راههای تکمیل این خط هستند، اما بودجه نداریم لذا پیشنهاد عرضه اوراق با مشارکت دولت داده شد.
وی اظهار امیدواری کرد اتصال خط یکم و دوم قطارشهری مشهد در ایستگاه شریعتی تا پایان امسال انجام شود.
تقی زاده خامسی افزود: دیگر پروژه نیمه تمامی را در شهرداری افتتاح نخواهیم کرد لذا تا مرحله دوم این خط کامل نشود اجازه مسافرگیری در آن داده نخواهد شد.
شهردار مشهد در خصوص آلودگی هوای این کلانشهر نیز گفت: آلودگی هوا با جان مردم سر و کار دارد و شوخی بردار نیست. شهرداری و اعضای شورای شهر باید به این موضوع ورود و وضعیت آلودگی هوا را رصد کنند. گاهی آلودگی هوا در شرایط هشدار قرار می گیرد و جان کودکان به خطر می افتد ولی هیچ اتفاقی نمی افتد.
وی افزود: اگر مدارس یک یا ۲ روز تعطیل شوند اتفاق خاصی نمی افتد. مسئولان ذیربط تقیه نکنند، جان کودکان عزیزتر است. ما کاری نمی توانیم انجام دهیم، می توانیم از مردم درخواست کنیم با خودروی تک سرنشین از منزل خارج نشوند اما از طرف دیگر شرمنده ایم زیرساختها فراهم نبوده و حمل و نقل عمومی کافی نیست.
تقی زاده خامسی گفت: اعضای شورای شهر رای مردم را گرفتند و من منتخب اعضا هستم لذا وظیفه ما است که واقعیات را به مردم بگوییم.

تشکیل کارگروه کنترل آلودگی هوا
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: کارگروه ویژه در شورای پنجم برای کنترل آلودگی هوا تشکیل می‌شود.
محمدرضا حیدری افزود: دولت و مجلس در بودجه سال ۱۳۹۷ باید با وضع عوارض سوخت، این عوارض را به توسعه زیرساختهای حمل‌ و نقل عمومی و ریلی کلانشهرهای کشور اختصاص دهند تا از آلودگی هوا کاسته شود.

صدور مجوز انتشار چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت 
همچنین در این نشست با موافقت اعضای شورای شهر مشهد به استناد بند ۵ تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه خط دوم قطار شهری، به شهرداری مشهد اجازه داده شد مبلغ چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی الحساب مورد توافق شهرداری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن