اسلاید شوستون اصلیشهری

ایجاد طرح‌های گردشگری در پهنه ۲۰ هزار هکتاری جنوب مشهد

کد خبر : 12892

با توجه به طرح‌های توسعه شهری محدوده به حریم شهر اضافه شد و از همان زمان به کمک ۶ مشاور انجام مطالعات بر روی پهنه جنوب شهر آغاز شد.

مدیر ارتفاعات جنوبی مشهد از ارائه پیشنهاد ایجاد طرح‌های گردشگری در پهنه ۲۰ هزار هکتاری جنوب شهر خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، محسن شریعتی با بیان این مطلب، اظهار کرد: وسعت پهنه جنوب مشهد ۲۰ هزار هکتار است که در این پهنه ۱۱ عرصه وجود دارد و برنامه‌هایی به منظور ایجاد و توسعه طرح‌های گردشگری در جنوب مشهد به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده است.
وی با بیان اینکه عمده کاربری‌های حریم و ارتفاعات جنوب مشهد، فضای سبز است، افزود: به منظور صیانت از این محدوده و افزایش مشارکت و حضور شهروندان در این پهنه ۲۰ هزار هکتاری، طرح‌های گردشگری شامل فراغت شهری، هنر و خود اشتغالی، اردوگاهی، کوهنوردی و کمپینگ، علمی و زیست محیطی، پیاده‌روی، پیمایش تاریخی، مخازن آب، ورزش‌های هیجانی، ذخیره‌سازی طبیعی و تثبیت خاک و هفت حوض پیشنهاد شده است.
مدیر ارتفاعات جنوبی مشهد در تشریح بیشتر این موضوع، گفت: برای مثال قله گردشگری زو که در آب و برق قرار دارد، بخشی از بسته پیشنهادی مرتبط با پیاده‌روی است.
شریعتی ادامه داد: با این حال پروژه مشخصی برای پهنه ۲۰ هزار هکتاری جنوب مشهد وجود ندارد و با ارائه این طرح‌ها انتظار می‌رود تا روند تعریف پروژه‌ها و انجام کار سرعت یابد.
وی با اشاره به الحاق محدوده به حریم شهر مشهد از تیرماه ۹۵، خاطر نشان کرد: با توجه به طرح‌های توسعه شهری محدوده به حریم شهر اضافه شد و از همان زمان به کمک ۶ مشاور انجام مطالعات بر روی پهنه جنوب شهر آغاز شد و امروز نتایج این جمع‌بندی مطالعات در قالب پیشنهاد به شورا ارائه شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن