اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اعلام آمادگی ۳۰۰۰ نفر از شهروندان منطقه ثامن مشهد برای میزبانی زائران رضوی

کد خبر : 12864

علاوه براینکه تاکنون بیش از۳۰۰۰نفر ازشهروندان منطقه ثامن در این طرح معنوی اعلام آمادگی برای خدمت به زائران حریم رضوی نموده اند، با توجه به تقاضای تعدادی از هموطنان از سایر استان ها، تعداد ۱۳ ایستگاه صلواتی در اطراف حرم مطهر رضوی با مشارکت های مردمی از سراسر کشور، به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، با اشاره به در پیش رو بودن ایام دهه آخر ماه صفر و به ویژه سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال نیز خیل مشتاقان چون سنوات گذشته به سمت مشهدالرضا(ع) روانه شوند و تخمین ورود بیش از۳ونیم میلیون زائر در ایام پایانی دهه آخرصفر به مشهدمقدس،مستلزم برنامه ریزی و بسیج همگانی نیروهای خدمت رسان به زائران رضوی می باشد.

عباس مرادیان مقدم افزود: باعنایت به اینکه کانون حضور و توجه زائران در این ایام منطقه ثامن و بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است،کمیته ای ویژه به منظور افزایش کمی وکیفی خدمات در شهرداری منطقه ثامن تشکیل شده و با ابلاغ شرایط ویژه و افزایش۳۵درصدی ماشین آلات شستشو و تنظیف مکانیزه، نیروهای ذیربط اعم از کارمندان و کارگران و پیمانکاران،در آماده باش کامل برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به سر می برند.

وی تصریح کرد:راه اندازی کمپین (خادمان افتخاری حریم رضوی) توسط شهرداری مشهد مقدس اقدام اثربخشی در جهت سازماندهی و بسیج این حرکت معنوی مردمی می باشد.

مرادیان مقدم به استقبال چشمگیر شهروندان منطقه ثامن از این کمپین اشاره کردو افزود: فرهنگ خدمت به زائران در بطن مجاوران امام رضا(ع) نهادینه است و لیکن هموطنان گرامی ما با الگوگیری از حرکت زیارت اربعین حسینی، این روزها شوق فزاینده ای برای خدمت به زائران ایام شهادت امام رضا(ع) دارند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع رسانی که نسبت به ثبت نام در این کمپین در فضای مجازی،سایت وفضای بصری سطح منطقه انجام شد،در مدت کوتاهی بیش از ۳۰۰۰ نفر برای ارائه انواع خدمات نظیر واکس صلواتی،ماســاژ، انتظامات، آمارگیــری، حمل زائر بــا ویلچر و … متقاضی ارائه خدمت شدند.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن با اشاره به اینکه در سالیان اخیر شاهد حضور دیگر هموطنان نیز در این عرصه هستیم،افزود:با توجه به تقاضای تعدادی از هموطنان ازاستان های فارس،گیلان،تهران،مازندران و حتی عراقی های مقیم مشهد، برای ارائه نذورات درغالب ایستگاه های صلواتی، تا کنون و با هماهنگی واحد رفع سدمعبر منطقه ثامن با نیروی انتظامی، آتش نشانی و مرکز بهداشت ثامن مجوز برپایی بیش از ۱۳ ایستگاه صلواتی در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی صادر شده است.

وی افزود: علاوه برشستشوی ویژه و مستمر خیابان های اصلی و گلاب‌پاشی آن‌ها به وسیله دستگاه های عطرافشان نصب شده در معابر منتهی به حرم مطهر، رفع نقص و راه اندازی۸۰ دستگاه سقاخانه و آبسردکن با قابلیت ۳۲۰ شیر برداشت و ۳۶۰چشمه سرویس بهداشتی در سطح منطقه، ۳ محل اسکان موقت نیز بصورت آماده باش برای شرایط اضطرار و بحران پیش بینی شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن با اشاره به ایجاد محدودیت های ترافیکی و انسداد مسیرهای منتهی به حرم مطهر در دهه آخرصفر اظهارکرد: با هماهنگی پلیس راهور،اداره حمل و نقل و ترافیک ومعاونت خدمات و محیط زیست شهری منطقه،به منظور تسهیل تردد و جلوگیری از سردرگمی زائران،نسبت به نصب بنرهای اطلاع رسانی از وضعیت مسیرهاو معابر منتهی به حرم مطهر رضوی اقدام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن