اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اجرای سومین رزمایش پدافند غیر عامل در ایران خودرو خراسان

کد خبر : 12881

هم زمان با هفته پدافند غیرعامل و به منظور آمادگی در مواجهه با تهدیدات احتمالی برای سومین سال پیاپی، مانور پدافند غیرعامل در شرکت ایران خودروی خراسان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ایران خودرو خراسان، در این رزمایش مقامات ارشد سیاسی و نظامی استان از جمله مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی، مدیریت عامل ایران خودرو خراسان،ریاست بسیج کارگری، معاونت عملیات سپاه امام رضا (ع)، فرمامدهان حوزه دو بسیج کارخانجات، حوزه های سه و پنج ناحیه بسیج کمیل، مدیران واحدهای ستادی و تولیدی و حدود۳۰۰ نفر از کارکنان و اعضای بسیج پایگاه ثامن الائمه ایران خودرو خراسان حضور داشتند.
این رزمایش با همکاری سپاه امام رضا (ع) مشهد و مشارکت قسمت های مختلف واحدهای شرکت ایران خودرو خراسان از جمله حفاظت فیزیکی، آتش نشانی، ایمنی، بهداشت و درمان در دو مرحله سناریو نویسی و اجرا شد.
در مرحله نخست یک عامل انتحاری با همکاری یکی از کارکنان شرکت با نفوذ به انبار اقلام پلیمری، اقدام به عملیات خرابکارانه کرد که منجر به انفجار و تخریب انبار شد. عملیات امداد و نجات با ورود نیروهای امنیتی به صحنه آغاز و بحران بوجود آمده تا رفع کامل آن مدیریت گردید.
درمرحله دوم این رزمایش که از اهمیت بسیاری برخوردار بود، شرکت موردحمله بیوتروریستی قرار گرفت. با مراجعه تعداد زیادی از پرسنل مسموم به درمانگاه، وضیعیت بحرانی اعلام و سریعا از یگان جنگ نوین لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه پاسداران درخواست کمک شد. با حضور این یگان در محل حادثه و انجام آزمایشات متعدد از عوامل محیطی، حادثه فوق حمله بیولوژیکی تشخیص داده شد و اقدامات لازم جهت خنثی شدن حمله از قبیل قرنطینه، تشخیص نوع آلودگی، انتقال مصدومان، اقدامات پیشگیرانه و رفع آلودگی انجام و پس از رفع بحران، وضعیت عادی اعلام شد.
در پایان این مراسم سید ابوالفضل احمدی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با توصیف این که این رزمایش به خوبی انجام شده است، پدافند غیرعامل را عاملی مهم برای حفظ و ارتقاء امنیت به خصوص در بخش صنعت دانستند. مهندس بیژن زاهدی فرد، مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان با اشاره به اهمیت و توجه فراوان به مقوله پدافند غیر عامل در شرکت ایران خودرو خراسان، از تدوین کتابچه بحران شرکت خبر داد که در آن کلیه حوادث بحرانی، ریسک ها و عوامل خطر شناسایی شده و عوامل پیشگیرانه و وظایف کلیه عوامل کمیته بحران مشخص شده است که به زودی ابلاغ و منتشر خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن