اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

مدل‌های فقرزدایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح جهان ترویج یافته است

کد خبر : 12663

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مدل‌هایی موفق اجرا شده در زمینه فقرزدایی موجب شده تا نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان با سفر به کشورمان خواستار بهره‌گیری از تجربیات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه شوند.
به گزارش صبح مشهد، سیدامیرمنصور برقعی در جمع مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در طی سال‌های اخیر در امر خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان کشور مدل‌های مختلفی را در زمینهٔ فقرزدایی طراحی کرده است که این مدل‌ها در سطح جهان بی‌نظیر هستند.
وی افزود: کارایی داشتن چنین مدل‌هایی برای فقرزدایی موجب شده تا نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان با سفر به کشورمان خواستار بهره‌گیری از تجربیات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه شوند که آخرین مورد در این زمینه دیدار مقاماتی از کشورهای ونزوئلا و اکوادور با مسئولان این نهاد بوده است .
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را ازجمله برجسته‌ترین مدل‌های فقرزدایی عنوان کرد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به دلیل سبک فعالیت، منابع مالی و خدمات کم‌نظیری که به مردم نیازمند ارائه می‌دهد از نمونه‌های کم‌نظیر مدل‌های فقرزدایی در جهان است و خدمات این صندوق الگویی موفق برای سایر نیک‌اندیشان شده است.
برقعی ضمن تشریح بندهای اسناد راهبردی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اشاره به برنامه‌های این مجموعه به‌خصوص برنامه‌های فرهنگی این نهاد، تصریح کرد: از سیاست‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که میراث گذشته این نهاد انقلابی و تجربیات گذشتگان این مجموعه نه ‌تنها فراموش نشده، بلکه بر اساس مدل‌های کنونی و امروزی تقویت و به‌روزرسانی شود.
وی تأکید کرد: دربندهای چهار تا ٩ اسناد راهبردی کمیته امداد امام خمینی(ره) نگاه فرهنگی به خانواده‌های نیازمند و تکلیف این مجموعه در این زمینه تشریح شده که از جمله این موارد می‌توان به مصون‌سازی خانواده‌های نیازمند از تهاجم فرهنگی و بصیرت‌افزایی مددجویان تحت پوشش اشاره کرد.
عضو هیئت‌امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه انفاق در حوزه ادبیات دینی کشور ما، یکی از راهکارهای اصلی خروج از فقر است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حسنه انفاق و نیکوکاری در جامعه یکی دیگر از مأموریت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است و فراگیرشدن فرهنگ انفاق و نیکوکاری با همه ابعاد آن برعهده این نهاد گذاشته ‌شده است.
برقعی گفت: تقویت نهاد خانواده و ترویج سنت حسنه ازدواج سالم، آسان و به‌هنگام در میان خانواده‌ها از برجسته‌ترین سیاست‌های فرهنگی کشور بوده که باید اثر آن در تصمیمات و خدمات روزانه این نهاد انقلابی مشخص باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن