اجتماعیستون اصلی

عصرانه؛ دورهمی فرهنگی با مردم برای مردم

کد خبر : 12545

ویژه برنامه «عصرانه» با هدف افزایش حس تعلق خاطر مردم به محلات مشهد و افزایش روحیه نشاط و شادابی در فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و محلات شهر مشهد برگزار می گردد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد حسین نخعی شریف سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت: استمرار در اجرا و پیاده سازی برنامه های فرهنگی اجتماعی و ایجاد جریان سازی فرهنگی یکی از موضوعات و ویژگیهای مهم یک کار فرهنگی برای تأثیر مطلوب به مخاطب است که در برنامه «عصرانه» این موضوع مورد توجه قرار می گیرد.
سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی یکی از اهداف برنامه «عصرانه» را ایجاد فضای خدمت مردم به مردم و فراهم ساختن زمینه تعاون و همدلی شهروندان ذکر کرد و گفت: با توجه به مشکلات متعدد کلان شهرها باید نگاه مدیران و برنامه ریزان شهری به بهره گیری حداکثری از مشارکت شهروندان در اداره امور شهر باشد و بستر لازم برای مشارکت مردم فراهم گردد.
وی تصریح کرد: در این دورهمی های فرهنگی خانوادگی با ایجاد فضای مطلوب زمینه مشارکت بیشتر شهروندان در اداره امور شهر فراهم خواهد شد.
سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی با اشاره به نیاز امروز جامعه شهری به نشاط و شادابی گفت: با اجرای برنامه های مفرح زمینه ایجاد شادی مومنانه باید از دل محلات فراهم گردد که در برنامه «عصرانه» این مقوله مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
نخعی شریف با بیان اینکه معتقدیم نگاه اجتماعی در برنامه های فرهنگی باید ساری و جاری باشد گفت: برنامه «عصرانه» می تواند به بستری برای حل مشکلات مردم تبدیل شود و این برنامه «محله ای ـ مردمی» علاوه بر رویکردهایی که دارد بستر لازم برای تعاملات اجتماعی را نیز ایجاد می کند.
وی با تأکید بر اینکه پاتوقهای فرهنگی برنامه ای منسجم و با رویکرد جریان سازی فرهنگی است، اذعان کرد: در این برنامه اداره پاتوقها را خود مردم بر عهده گرفته و نگاه شهروند محوری نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نخعی شریف اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز کلان شهرها نبود فضاهایی برای تعامل اجتماعی است که در «عصرانه» برای مرتفع کردن این کمبودها برنامه ریزی شده است.
برنامه «عصرانه» هر پنج شنبه در فرهنگسرا، مراکز فرهنگی و محلات شهر مشهد برگزار می گردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن