اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

توجه جدی به کودکان در طراحی و تولید محصولات فرهنگی

کد خبر : 12566

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از نمایشگاه سوغات فرهنگی زائر در فروشگاه مرکزی به نشر بازدید کرد.
به گزارش صبح مشهد،، سید مرتضی بختیاری ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در طراحی و تولید سوغات فرهنگی زائر بیان داشت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عرضه محصول ایرانی فاخر برای سوغات زائران از اولویت های آستان قدس رضوی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: موثرترین اقدام برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و شبهه افکنی های مداوم آنان، کار فرهنگی عمیق برای کودکان و نوجوانان است.
وی گفت: آثار اساتیدی نظیر شهید آیت الله مطهری، شهید هاشمی نژاد و … الگوی بسیار مناسبی از کتاب هایی است که به زبان کودکانه خوراک فکری و معرفتی کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است.
بختیاری با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت برای صاحبان فکر، قلم و اندیشه برای نوآوری و تولید محصولات و آثار فاخر گفت: مجموعه سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برای تحقق این موضوع از ظرفیت نخبگان فرهنگی بهره خواهد برد.
وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر سهم محصولات چینی در بازار سوغات زائران بیش از ٨٠ درصد است و با توجه به افزایش صعودی تشرف زائران به بارگاه منور رضوی بایستی برای این مهم چاره اندیشی کنیم.
بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال ١٩ میلیون و ١٠٠ هزار زائر به مشهد مقدس و حرم نورانی امام رضا(ع) مشرف شده اند که نشان دهنده عمق ارادت و علاقه روزافزون مردم به ساحت قدسی اهل بیت(ع) است.
وی در پایان گفت: با تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی و بر اساس منشور ٧ گانه مقام معظم رهبری، برای توانمندسازی محرومان و توسعه روحیه کار و تولید در اقشار مستضعف جامعه برنامه های جامع و دقیقی مدون شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن