استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلی

اعمال قانون ۳۲۴۱ مورد ناوگان متخلف طی یکسال گذشته

کد خبر : 12499

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ساخت ۵ توفقگاه خودروهای باری با برآورد هزینه ۴ میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، حسین مختاری در خصوص ساخت ۵ توفقگاه خودروهای باری گفت: این توقفگاهها با هدف بهبود ترافیک شهری و ایمن سازی معابر شهری، کاهش آلودگی هوا و آلاینده های گازی از طریق کاهش تردد خودروهای سنگین، کاهش آلودگی زیست محیطی، تکریم حقوق شهروندی و ایجاد امنیت ناوگان بار شهری، جلوگیری از پارک حاشیه ای و بهبود منظر شهری و ارائه امکانات رفاهی ویژه ناوگان باری شهری در توقفگاهها احداث شده اند.
مختاری ابراز کرد: توقفگاه‌ میثاق به عنوان نخستین توقفگاه‌های حمل و نقل بار شهر مشهد در سال گذشته به بهره‌برداری رسید که مجموعه هزینه احداث این توقفگاه ۲٫۵ میلیارد تومان بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اعلام کرد: توقفگاه ناوگان باری نمایشگاه با ۲۳ هزار مترمربع با ظرفیت پارک ۳۰۰ دستگاه خودرو نیز با برآورد هزینه ۳۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. مختاری افزود: توقفگاه ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی در میدان نمایشگاه نیز در فضای ۸ هزار مترمربع و با ظرفیت پارک ۱۰۰ دستگاه جرثقیل و لودر با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان احداث شده است.
وی عنوان داشت: دومین توقفگاه عمومی ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی نیز در بولوار طوس و پایانه معراج در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با میزان هزینه ۳۵۰ میلیون تومان در حال ساخت است که بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته مختاری، در راستای ساماندهی پارک خودروهای فاضلاب، جلسات متعددی با نظارت استانداری خراسان رضوی، فرمانداری، دادستانی و شهرداری مشهد برگزار شده، تا با احداث توقفگاهی مشکل بهداشتی ناشی از توقف این خودروها حل شود. وی اظهار کرد: در همین راستا عملیات اجرایی توقفگاه ساماندهی خودروهای تخلیه فاضلاب در میامی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود که این توقفگاه تا ۴ ماه آینده به بهره‌برداری برسد تا خودروهای حمل فاضلاب در داخل شهر و در مجاورت منازل مسکونی توقف نکنند و از مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی جلوگیری شود تا سلامت شهروندان به خصوص کودکان به خطر نیفتند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ خودروی حمل فاضلاب شناسایی شده که ۵۵ خودروی آن ساماندهی شده که باید ساماندهی ۱۴۵ مورد خودروی دیگر نیز انجام شود.
مختاری افزود: تاکنون برای پیشگیری از توقف و پارک خودروهای باری در حاشیه معابر ضمن احداث توقفگاه های متعدد فوق، با اطلاع رسانی قبلی به این ناوگان از طرق مختلف، متخلفین توسط اکیپ های نظارت و بازرسی این سازمان و پلیس راهور اعمال قانون می گردند که در همین راستا ظرف یکسال گذشته از ابتدای طرح تا کنون ۷۶۹۱ مورد و در محدوده منطقه دوازده و بافت تاریخی احیای طوس تعداد ۳۲۴۱ مورد اعمال قانون خودروهای سنگین باری انجام شده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد عنوان کرد: ضمن اینکه استفاده از تمامی توقفگاههای تحت پوشش این سازمان برای عموم آزاد می باشد برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز در این مکانها انجام می شود. ایشان از سری خدمات این توقفگاه ها کارواش خودروهای باری و تعمیرگاه را عنوان نمود.
مختاری عنوان کرد: بحث آلودگی کلانشهرها در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین شهری است که تردد خودروها و آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌ها از دلایل اصلی این مسئله می باشد.
مختاری افزود: پس از یک سال و نیم مطالعه بر روی طرح و تصویب آن در حوزه‌های مختلف شهری طرح مدیریت تردد زمانی و مکانی از ابتدای آبان ماه سال گذشته اجرایی شده است. بر اساس این طرح محدودیت‌هایی در بحث زمانی و مکانی برای تردد خودروهای سنگینی که سهم قابل توجهی از آلودگی شهرها را برعهده دارند، ایجاد شده است. وی تردد خودروهای حمل بار را در محدوده سبز که پشت محدوده کمربند صدمتری است در تمامی ساعت ها مجاز و آزاد دانست و در رابطه با تردد در محدوده زرد نیز گفت: تردد خودروهای حمل بار در ساعت ۱۱ تا ۱۵ ممنوع و در سایر ساعت ها مجاز می باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: دو نوع مجوز مدت دار و موردی برای ترددخودروهای ناوگان باری صادر می گردد که شامل خودروهای سنگین که الزاماً نیاز به تردد در داخل شهر مشهد را دارند صادر می کند.
حسین مختاری عنوان کرد: مجوز مدت دار سه ماهه و به صورت رایگان در خصوص ناوگان سنگین تحت پوشش شرکت هایی می باشد که دارای مجوز از سازمان بار می باشند و جهت اخذ مجوز با مراجعه به شرکت های تابعه امکان پذیر می باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در رابطه با مجوز موردی نیز تصریح کرد: این مجوز در خصوص ناوگانی که به صورت مقطعی و موقت نیاز به تردد در داخل شهر مشهد را دارند صادر می گردد و جهت اخذ مجوز کافیست رانندگان محترم به یکی از مراکز صدور مجوز مانند باجه‌های مستقر در مبادی ورودی شهر، شرکت‌های منتخب و یا سازمان مراجعه نمایند.
وی در پایان اشاره کرد: در یک سال گذشته تعداد ۲۶۲۶ مورد در راستای اجرای طرح مدیریت تردد زمانی و مکانی ناوگان باری اعمال قانون انجام گردیده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن