اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

سامانه «زیارت هشت» برای زائران آخر ماه صفر راه اندازی شد/استقرار بیش از ۶۰۰ موکب در مشهد

کد خبر : 12493

تاکید بر خدمت شایسته به زائران پیاده دهه آخر ماه صفر
محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اکبر شیخ مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری رضوی؛ در دیدار محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اکبر شیخ مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) بر ضرورت ساماندهی زائران پیاده آخر ماه صفر تاکید شد.
راه اندازی سامانه «زیارت هشت»
در این دیدار محمد حسن واحدی از تشکیل ستاد ساماندهی زائران پیاده اربعین حسینی، ایام شهادت امام رضا (ع) و رحلت حضرت رسول اکرم (ص) جهت خدمت رسانی شایسته به زائران در ایام دهه آخر صفر خبر داد و افزود: در همین راستا سامانه ای موسوم به “زیارت هشت” برای زائران پیاده ای که قصد دارند در دهه آخر صفر به مشهد مقدس مشرف شوند، راه اندازی شده است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین اظهار کرد: امسال شورای هیئات مذهبی برای برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد و مردمی ترشدن برنامه مشارکت گسترده ای خواهند داشت.
وی با اشاره به طراحی قرارگاه فرهنگی ویژه ایام آخر صفر؛ گفت: این قرار گاه فرهنگی متشکل از کمیته های فرهنگی، در جهت میزبانی از زائران پیاده با محوریت آستان قدس رضوی تشکیل شده است.
وی بیان کرد: قرارگاه فرهنگی با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی فعالیت هایی از قبیل اعزام مبلغ به میان کاروانهای پیاده و همچنین شناسنامه دار کردن ایستگاههای صلواتی را برعهده دارد؛ در واقع این قرار گاه در در مباحث فرهنگی ورود پیدا می کند.
واحدی در خصوص تعداد موکب ها در مسیر زائران پیاده گفت: تاکنون استقرار ۲۷۶ موکب در جاده ها و ۴۰۰ موکب در مشهد مقدس قطعی شده است.
وی اظهار کرد: به زودی کارگروهی با محوریت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) جهت آماده کردن طرح برگزاری هر ساله مراسم اذن ورود به عزای امام حسین (ع) قبل از فرا رسیدن ایام ماه محرم با حضور مراجع تقلید، نمایندگان هیئات مذهبی، فعالان عرصه فرهنگ در صحن جامع رضوی تشکیل می شود.
وی با تاکید به مشارکت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) جهت همکاری در طرح جاده ولایت؛ افزود: این بنیاد در قالب حمایت و انتشار پژوهش های صورت گرفته در این حوزه می تواند کمک شایانی کند.
بسته های فرهنگی به زائران اهدا می شود
در ادامه این دیدار اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه فعالیت های این بنیاد تنها نباید به دهه کرامت محدود شود؛ افزود: در همین راستا بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در حال آماده سازی بسته های فرهنگی جهت در اختیار گذاشتن زائران پیاده ایام پایانی ماه صفر با مشارکت ارگانهای مختلف است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با اشاره به مراسم اذن ورود به عزای امام حسین (ع)؛ اظهار کرد: بنیاد پیش قدم در این زمینه بوده و امسال با دعوت از روسای هیئات مذهبی سراسر کشور به نوعی در آغاز این حرکت مذهبی و فرهنگی اثر گذار بوده است.
وی با استقبال از طرح پیشنهادی معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص مشارکت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در طرح جاده ولایت؛ اظهار کرد: این بنیاد آمادگی خود را جهت حمایت و انتشار کتاب جاده ولایت با مشارکت و تایید سایر نهادهای دست اندر کار اعلام می دارد.
وی افزود: همچنین کلیه موارد پژوهشی پس از ارائه و تصمیم گیری در شورای پژوهشی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، مورد حمایت قرار گرفته و منتشر خواهد شد.
شیخ در خصوص موکب ها ویژه زائران پیاده اظهار کرد: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)در حد وسع و توان در ایام شهادت امام رضا (ع) در موکبها مشارکت خواهد کرد.
در این جلسه مقرر شود تمام ۸ استانی که در مسیر جاده ولایت قرار گرفته اند در قالب کارگروهی جهت مشخص شدن وظایف هر استان گرد هم آیند و مشارکت فعالی در حمایت ازاین طرح پژوهشی داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن