استانیاسلاید شودانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

مردم هوشیار باشند، خدمات مراکز طب اسلامی پایه علمی ندارد

کد خبر : 12423

مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورود افراد آموزش ندیده در زمینه طب مکمل و استفاده از واژه طب اسلامی، هم اکنون یکی از مشکلات جدی در این حوزه است و مردم باید در این زمینه هوشیارتر عمل کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از وب دا، دکتر مجتبوی در نشست خبری با اشاره به این که در دهه های اخیر استفاده از طب مکمل مورد توجه مردم گرفته است، خاطر نشان کرد: ویژگی طب سنتی این است که به صورت مکمل در کنار طب رایج قرار دارد و  در فرهنگ مردم نیز پذیرفته شده است. وی با بیان این که طب سنتی کلی نگر است و در زمان بیماری کل سیستم بدن فرد بررسی می شود، تصریح کرد: طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج می تواند نقش موثری در کاهش مشکل بیماران و درمان بیماری ها داشته باشد.
مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کاهش عوارض داروهای شیمیایی، کاهش هزینه‌های درمانی و  ایجاد فرصت های شغلی را از جمله مزایای طب مکمل و سنتی بیان و  تاکید کرد: هم اکنون این علم مانند شمشیر دو لبه‌ای شده است  و در کنار خدماتی که به صورت علمی و تحت نظارت وزارت بهداشت به مردم ارائه می شود، ورود مداخله گران درمانی و تجویز روش‌های درمانی غیر اصولی می تواند به سلامت مردم آسیب وارد کند. دکتر مجتبوی با بیان این که ورود افراد آموزش ندیده در این حوزه و ایجاد مکان هایی برای انجام مداخلات درمانی، هم اکنون یکی از معضلات در حوزه سلامت جامعه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: خدماتی که در مراکزی با عنوان طب اسلامی ارائه می شود مورد تایید وزارت بهداشت نیست و لازم است مردم در این زمینه آگاهی بیشتری داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن