اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

بهره‌برداری از سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی در ایران خودرو خراسان

کد خبر : 12416

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و حیوانات در معرض انقراض، سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی در شرکت ایران خودرو خراسان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش صبح مشهد، بیژن زاهدی‌فرد در مراسم بهره‌برداری از سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی شرکت ایران خودرو خراسان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که شرکت‌های صنعتی و غیرصنعتی و حتی خود انسان‌ها باید به آن توجه داشته باشند تعهدات اجتماعی و زیست‌محیطی در قبال زمینی است که بر روی آن زیست می‌کنیم.
وی افزود: شرکت ایران خودرو خراسان در جهت حفظ محیط‌ زیست در چند سال گذشته اقدامات شایسته‌ای در قالب اجرای پروژه‌های مختلف انجام داده است که از جمله آن‌ها می توان به پروژه‌های تصفیه‌خانه پساب صنعتی با بازگرداندن روزانه ۸۰۰ متر مکعب آب به چرخه تولید، صرفه‌جویی آب در سالن رنگ با کاهش مصرف آب به میزان ۷ دهم مترمکعب به ازای تولید هر خودرو و دفع پسماندهای سالن رنگ اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان با بیان این که در حال حاضر از ۷۶۰هکتار زمینی که در تملک این مجموعه صنعتی قرار دارد فقط ۱۰۰هکتار آن دارای ساختمان و تأسیسات صنعتی است، خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که ما از سال گذشته پیگیر بودیم استفاده مناسب از این اراضی در راستای حفظ محیط ‌زیست بود که با بررسی‌های انجام شده و رهاسازی یک جفت آهوی ایرانی این سایت به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
زاهدی‌فرد در رابطه با اهداف شرکت ایران خودرو خراسان از اجرا و راه‌اندازی این پروژه، گفت: هدف ما در مرحله اول ایفای نقش سازمان در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به نجات نسل در حال انقراض آهوی ایرانی و در مرحله بعد ایجاد و انتقال فرهنگ احترام به محیط ‌زیست درمیان کارکنان و خانواده‌هایشان بوده است و امیدواریم که این پروژه مثمرثمر واقع شده و در سال‌های آینده با گسترش این فضا بتوانیم نقش خود را در حفاظت از گونه‌های گیاهی هم با توجه به وسعت زمینی که در اختیار داریم به‌درستی ایفا کنیم.
همچنین رشید مهدی‌‌پور، مدیر پشتیبانی و مسئول سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی هم با اشاره به این که اقدامات آغاز این پروژه از فروردین ماه سال گذشته آغاز شد، گفت: پس از جلسات متعدد با سازمان حفظ محیط زیست، تفاهم‌های اولیه انجام و اقدامات لازم جهت رعایت استانداردها، اخذ مجوزها و در نهایت انعقاد قرارداد با سازمان دامپزشکی، این سایت به مساحت یک هکتار تأسیس شد.
وی افزود: این طرح در گام نخست با رهاسازی یک جفت آهو ایرانی کلید خورد و سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی شرکت ایران خودرو خراسان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با تکثیر این دو رأس، فضای نگهداری از این تعداد نیز در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن