اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

مسابقات سراسری قرآن دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور کشور در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 12389

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی گفت: بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور کشور در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، ، محمدعلی داوریار ظهر امروز در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور کشور در روزهای ۲۳ تا ۲۵ مهر ماه ۹۶ و به‌مدت ۳ روز به میزبانی دانشگاه‌ پیام‌نور خراسان‌رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۲۶۱ شامل ۱۱۱ برادر و ۱۵۰ خواهر دانشجو در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، مداحی، مناجات، اذان، تواشیح، احکام و تفسیر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و این تعداد از مجموع ۷۶۱۳ ثبت‌نام کننده که در مراحل شهری و استانی شرکت کرده‌ بودند به مرحله کشوری راه یافتند و در پایان ۹۱ برگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد و در مسابقات قرآن دانشجویان شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه‌ پیام‌نور خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور کشور به میزبانی قزوین برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره نماینده از خراسان‌رضوی ۱۹ نفر حاضر بودند که حائز ۷ عنوان برتر در رشته‌های مختلف شدند و در دوره بیست‌ویکم هم همین تعداد از خراسان‌رضوی که استان میزبان این رویداد قرآنی است حاضر هستند.

داوریار در رابطه تفاوت این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌ قبل، تصریح کرد: حائزان رتبه‌های اول سال قبل امکان حضور در رقابت‌های امسال را ندارند تا انگیزه رقابت در سایر شرکت‌کنندگان افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از این نشست با ‌اشاره به آغاز ثبت‌نام مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور این دانشگاه، تاکید کرد: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند جهت ثبت‌نام از ۲۳ تا ۳۰ مهر ماه امسال از طریق سایت دانشگاه‌ پیام‌نور اقدام کنند و زمان آزمون فراگیر هم در ۸ دی ماه ۹۶ خواهد بود.

رئیس دانشگاه‌ پیام‌نور خراسان رضوی گفت: آزمون در تمامی رشته‌های تحصیلی برگزار می‌شود و هزینه آزمون ۷۰ هزار تومان است و حضور دانشجو در سر کلاس‌ها اختیاری بوده و هیچ استادی حق حذف دانشجو را ندارد و کلاس‌های بالای ۵ نفر تشکیل می‌شود و امکان پرداخت شهریه به‌صورت اقساطی هم وجود دارد و امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی هم فراهم است.

داوریار در رابطه با ثبت‌نام تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور، گفت: زمان اولیه این ثبت‌نام طبق اعلام قبلی از فردا خواهد بود، اما زمان دقیق آن از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد. میزان شهریه ثابت کارشناسی ۱۷۰ هزار تومان و میزان شهریه متغیر هم ۸۰۰ هزار تومان است و سالانه ۱۵ درصد افزایش شهریه داریم و میزان شهریه متغیر هم در رشته‌های مختلف متفاوت است.

رئیس دانشگاه‌ پیام‌نور خراسان رضوی در رابطه با افتخارات این دانشگاه، خاطرنشان کرد: رتبه‌های اول تا سوم مسابقات هوافضا، درخشش استان در مسابقات ورزشی، حضور نخبگان این دانشگاه در دفاع از حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) همچون شهیدان اسدی و بختی، ۱۸۳۷ فعالیت فرهنگی، برگزاری ۲۸ عنوان کرسی آزاداندیشی در راستای منویات مقام معظم رهبری و غیره بوده و پذیرش ۱۷۳۰ نفر در سال ۹۵ و ۱۴۰۰ نفر در سال ۹۶ را داشتیم و برنامه ششم توسعه امکان پذیرش دانشجویان خارجی فراهم خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن