اجتماعیستون اصلی

ثبت نام اینترنتی برای اهدای خون در خراسان رضوی

کد خبر : 12394

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از آغاز نوبت دهی و ثبت نام اینترنتی برای اهدای خون در این استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی انتقال خون، دکتر حمید اسلامی گفت: این سامانه به منظور تکریم و جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان و همچنین مدیریت بهتر اهدای خون راه اندازی شده است.
وی افزود: اهدا کنندگان خون می توانند با مراجعه به سایت www.nobatdehi.ibto.ir پس از انتخاب روز و ساعت مراجعه با دریافت کد رهگیری به مرکز خونگیری مراجعه و پذیرش شوند.
وی اظهار کرد: اهدای خون منوط به داشتن شرایط لازم از قبیل حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن، حداقل وزن ۵۰ کیلو گرم، فواصل سه ماهه در اهدای خون و همراه داشتن اصل کارت شناسایی است.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه اول امسال بیش از ۹۳ هزار نفر در این استان برای اهدای خون مراجعه کردند که حدود ۷۲ هزار نفر از این تعداد شرایط اهدای خون را داشته و از آنها خونگیری به عمل آمده است.
وی افزود: بیش از نیمی از اهدا کنندگان خون در استان خراسان رضوی طی این مدت، اهداکنندگان مستمر بوده اند که حدود سه بار در سال مبادرت به اهدای خون کرده اند.
استان خراسان رضوی، بعد از استان های تهران و فارس، سومین تولید کننده خون در کشور به شمار می رود.
هم اکنون ۱۰ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی فعال است که از این تعداد پنج پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد دایر است.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۵۸ بیمارستان در استان خراسان رضوی را بر عهده دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. با عرض سلام و ادب باطلاع می رسانم :
    شهرک غرب مشهد (قاسم آباد) فاقد پایگاه انتقال خون است ، لذا تقاضا دارد که نسبت به ایجاد و راه اندازی آن اقدام نمائید .

  2. سلام صبح بخیر همراه با عاقبت بخیری
    امکان داره انتقال خون سیار یا در محل رو تدترک ببینید؟

    1. با سلام؛ پاسخ روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ استفاده از اتوبوس سیار در محل مقدور نیست ولی اگر سازمان ، نهاد و یا گروها درخواست تیم سیار را دارند باید محلی را با توجه به استاندارها و شرایط مورد تایید این اداره کل آماده داشته باشند و با درخواست به این اداره کل پس بررسی و تایید مراجع امکان حضور تیم سیار مهیا خواهد بود

  3. سلام من امپول مدروکسی پروژسترون استفاده میکنم هر سه ماه… ایا میتونم خون اهدا کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن